دبير مجمع تشخييص مصلحت نظام گفت: من و آقای رفیق دوست خاطراتمان از اول انقلاب يکی است و با وی آشنایی کامل دارم.

به گزارش خبرنگار حوزه ادب و هنر باشگاه خبرنگاران حاضردر مراسم شب گذشته، رونمایی کتاب "برای تاریخ می‌گویم" که با حضور محسن رضایی (دبیر مجمع تشخیص مصلح نظام)، حجت الاسلام مهدی خاموشی (رئیس سازمان تبیغات اسلامی)، علی شمع خانی ( رئیس مرکز تحقیقات راهبری)، رضا بهبودی (مدیر دفتر ادبیات انقلاب اسلامی)، محمود احمد پور (مشاور عالی شهردار تهران) صورت گرفت.
محسن رضایی ضمن تبریک فرا رسیدن بهار انقلاب اسلامی گفت: فرا رسیدن عید جمهوری اسلامی  مجموعه ای از اعیاد اسلامی است که خداوند آن را طی هفتاد سال مبارزات  انقلابی به ما عنایت کرده است.
وی با اشاره به کتاب "برای تاریخ می‌گویم" تصریح کرد: من کتاب رفیق دوست را نخوانده ام ولی خود وی را خواندم.
رضایی اضافه کرد: از اول انقلاب من و آقای رفیق دوست خاطراتمان یکی است و ازهمان روزهای انقلاب که قرار بود در مقابل منافقین یک جریان خط امامی را شکل دهیم با آقای رفیق دوست آشنا شدم.
دبیر مجمع تشخیص نظام خاطرنشان کرد: بیشتر آشنایی ما از زمانی که وارد کارهای نظامی شده بودیم، آغاز شد و گروهی به نام "فرقان" دست به ترور هایی می زد و ما کارها را با آقای رفیق دوست تقسیم کردیم به طوری که لوجستیک با وی و سامان دادن به اطلاعات کشور با ما بود.
وی افزود: یکی از بازه های اصلی ما در آن دوره لوجستیک بود که آقای رفیق دوست با درایت و هوشمندانه و روحیه متفکرانه آن را پیش می برد.
سپس حجت الاسلام مهدی خاموشی (ریاست سازمان تبلیغات اسلامی) با اشاره به توصیفاتی از آقای رفیق دوست گفت: من توفیق خواندن دو سوم از این کتاب را پیدا کردم و آنچه در این کتاب دیده می شود این است که خاطرات انقلاب و دفاع مقدس با هم عجین شده است.
وی افزود: خاطرات انقلاب پیشکسوت هایی دارد که از انقلاب جدا نمی شوند و آقای رفیق دوست جزو این دسته هستند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه  داد: در صفحه این کتاب هنگام استقبال از  امام (ره) ، هنگام تشکیل حکومت اسلامی، هنگام دفاع از بنیان انقلاب و هنگام انجام امورات مربوط به سپاه نشان می دهد که آقای رفیق دوست مجاهدت می‌کند.
وی تصریح کرد: عشق ایشان به امام و تقدیم  امر امام وی در این کتاب کاملا مشهود است.
حجت الاسلام خاموشی ادامه داد: آقای رفیق دوست نقش بدیعی در انقلاب داشته و در این کتاب که برگرفته از خاطرات  ایشان  است به سبک جدید مصاحبه گونه و بسیار جالب نوشته شده است.
علی شمع خانی (رئیس مرکز تحقیقات راهبری) در این راستا گفت: ما آدم زنده خوب و مرده بد نداریم و این مراسم حکایت از این دارد که می‌توان انسان خوب هم پیدا کرد و از آقای رفیق دوست به عنوان انسان خوب و با چنین خاطراتی می‌توان یاد کرد.
وی ادامه داد: اینکه سازمانی به مفهوم سپاه در حین  انجام ماموریت شکل گرفته و توسعه پیدا کند و همچنین از ارتشی شاهنشاهی و به ارتشی فداکارانه، انقلابی و اسلامی تبدیل شود نیازمند مهارت مردان بزرگی بود که  از زحمتها و فعالیتهایشان غافل بودیم  و آقای رفیق دوست یکی ازاین مردان بزرگ  انقلابی است.
وی افزود: اداره سپاه به سوی جنگ نیازمند جنگ بود و رفیق دوست در رای گیری ها همیشه رای متمایل به جنگ داشت.
وی شخص فردگرایی نبود و تصمیم های او مبتنی بر همفکری جمعی بود.
شمع خانی اشاره کرد: از جمله خصوصیات بارزی که در رفیق دوست وجود دارد  این است که هیچ وقت در انجام کاری جواب منفی نداد و همه چیز را حتی اگر نتوانسته یا کم توانسته به بهترین نحو انجام داده و این روش رفتاری وی یکی از عوامل توسعه سپاه محسوب می شود.
وی افزود: در سطور این کتاب این که چگونه توانست از این شرایط سخت عبور کند به وضوح نمایان است.
در ادامه محمود احمد پور (مشاور عالی شهرداری تهران) گفت: دوران خدمت آقای رفیق دوست به چهار دوره مبارز و انقلابی گر، سپاهی، خدمت در بنیاد جانبازان و مستضعفین و فعالیتهای خیرخواهانه فرهنگی تقسیم می شود.
وی ادامه داد: ویژگی مدیریتی نادر او یکی از مهمترین ویژگی های وی بود که فضایی باز برای خدمت ایجاد می کرد و جناح چپ و راست در دوره وی معنا نداشت و همه در سطح کاری وی امکان فعالیت داشتند.
مشاور عالی شهردار تهران خاطرنشان کرد: رفیق دوست وقتی با خطری  مواجه می شد به استقبال آن می رفت به طوری که امروزه تولیدات دفاعی و ادوات جنگی خود را مرهون شجاعت وی هستیم.
وی اشاره کرد بارز ترین خصوصیات رفیق  دوست بخشندگی و سخاوت اوست.
سپس سعید علامیان ( نویسنده کتاب" برای تاریخ می گویم) با اشاره به نقش موثر و انقلابی رفیق دوست تصریح کرد: "برای تاریخ می‌گویم" خاطرات شخصی است که بزرگان  انقلاب وی را جزو ده نفر اول نقش آفرین در انقلاب می دانند.
وی افزود: این ویژگی ها موجب شد و با تکیه بر آرشیو مطبوعات و حافظه خودم که در آن زمان به کار مطبوعاتی مشغول بودم و منابع دیگری که به طراحی سوال کمک می کرد شروع به این کار کنم.
علامیان اشاره کرد: این کتاب می‌تواند راهی برای دیگران روشن کند تا خاطرات و گفتنی های شیرین انقلاب را برای تاریخ بگویم.
در پایان رفیق دوست ضمن تعریف خاطره ای از دیدار  اول با امام (ره) گفت: رمز موفقیت من این بود که همیشه با افراد ادیب تر ، آگاه تر و عالم تر از خود نشست و برخواست می کردم.
وی با اشاره به تلفات مردم مصر و نقش بزرگ ولایت فقیه تصریح کرد: اگر ملت مصر دچار مشکلات و تلفاتی شده به خاطر نداشتن اصل مهم ولایت فقیه است.
در پایان لوح تقدیری جهت سپاس به محسن رفیق دوست اهدا شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.