رئيس سازمان صدا و سيما گفت: سپاه پاسداران در حوزه سايبري اقدامات بسيار ارزنده‌اي انجام داده و پس از تشکيل شوراي عالي مجازي که از تدابير امام خامنه‌اي بود اقدامات ارزنده‌اي در حوزه سايبري و مجازي داشته و در حوزه ماهواره‌اي نيز گام‌هاي بسيار خوبي برداشته‌ايم.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، "عزت‌الله ضرغامي" رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، صبح امروز در دومين روز همايش "تبيين مکتب دفاعي انقلاب اسلامي در آرا و انديشه‌هاي امام خميني(ره) و امام خامنه‌اي" که در سالن همايش‌هاي بين المللي صدا و سيما برگزار شده است، با بيان اينکه دانشگاه جامع امام حسين(ع)، مکاني مطمئن از لحاظ علمي و تعهدي است، اظهار داشت: انجام بحث‌هاي نظري و جمع‌بندي آنان براي نظام مقدس جمهوري اسلامي، بسيار ارزشمند است و اميدواريم که دستاوردهاي چنين همايش‌هايي، به موقع در دسترس مسئولان قرار گرفته و موجب هم‌افزايي و پيشرفت کشور شود؛ صدا و سيما هم آمادگي کامل خود را براي همکاري در اين زمينه دارد.

وي افزود: انقلاب اسلامي موهبت بي‌نظيري است که خدا به ملت ما ارزاني کرده، ريشه اين انقلاب در ايران بوده و شاخه‌ها و برگ‌هاي آن در سراسر جهان، گسترده شده است.

رئيس سازمان صدا و سيما تصريح کرد: انقلاب اسلامي راهي نو براي جهانيان بود که با شناخت اهميت و جايگاه آن مي‌توان به نحوه چگونگي دفاع از اين انقلاب رسيد.

وي ادامه داد: در برابر هر تهديدي سه راهکار تسليم، بازدارندگي و جنگ وجود دارد. در حوزه دفاع سخت از ديدگاه امام راحل و مقام معظم رهبري، بازدارندگي موثر با تکيه بر توانمندي‌ها، راهبرد ايران اسلامي است، زيرا ما به دنبال جنگ و تعدي نيستيم، اما در حوزه نرم يا رسانه، متغيرها و مولفه‌هاي جنگ نرم در برخي مواقع نقطه مقابل جنگ سخت است؛ يعني آفند و پيشروي در جنگ نرم در اولويت قرار مي‌گيرد، زيرا ماهيت انقلاب اسلامي، ماهيتي آفندي است و با وقوع اين انقلاب، تفکر آن به دنيا صادر شد.

ضرغامي تصريح کرد: چيزي که بعدها به عنوان تهاجم فرهنگي مطرح شد و امام خامنه‌اي به مقابله و شناخت آن تاکيد کردند در حقيقت حرکتي انفعالي اما پر قدرت در مقابل آفند مقتدرانه جنگ نرم انقلاب اسلامي بود که البته تلاش‌هاي دشمن در اين عرصه نيز براي ما به فرصت بسيار خوبي تبديل شد و از اين فرصت‌ها بهره‌گيري‌هاي ارزشمندي نيز داشتيم.

وي با يادآوري فرمايش امام راحل مبني بر اينکه حفظ انقلاب از وقوع آن سخت‌تر است، اظهار داشت: بزرگترين ماموريت و وظيفه ذاتي سپاه، پاسداري و صيانت از انقلاب اسلامي است، زيرا انقلاب اسلامي در سراسر جهان ريشه دارد؛ بنابراين شناخت ماهيت انقلاب،‌ دشمنان و تهيديداتش در حوزه‌هاي نرم و سخت، وظيفه اصلي پاسداران انقلاب محسوب مي‌شود.

رئيس رسانه ملي، ابهامات درحوزه جنگ نرم را عامل پيچيده‌تر شدن جنگ سخت ارزيابي کرد و ادامه داد: در حوزه جنگ نرم ممکن است ندانسته، به خودي حمله جدي داشته باشيم يا در زمين دشمن بازي کنيم؛ بنابراين بايد شناخت کاملي از انقلاب اسلامي و ماهيت آن به عنوان انقلابي جهاني داشته باشيم.

ضرغامي تصريح کرد: برخي افراد که حتي مسلمان نيستند و وابستگي به نظام جمهوري اسلامي ندارند از ارادت و دلبستگي خود به انقلاب و ويژگي‌هايي برجسته‌اي که هر انسان آزاده‌اي را در سراسر جهان مجذوب مي‌کند به خوبي ياد مي‌کنند، زيرا انقلاب اسلامي از قلب‌ها وارد مي‌شود؛ به همين علت است که دنيا روي انقلاب ما متمرکز شده است. بايد با اين ديد اختلافات را کنار گذاشته،‌ اولويت‌بندي‌ها و نشانه‌هايي را که به جهان مي‌فرستيم در شأن انقلاب اسلامي باشد، اما متاسفانه برخي اوقات افراد حتي ملي هم فکر نمي‌کنند چه برسد به فرا ملي و متوجه اين نيستند که دنيا روي آنها تمرکز دارد.

وي با يادآوري جمله "حسن الهيکل" روزنامه‌نگار برجسته مصري راجع به ايران مبني بر اينکه "ايران دو بار به جهانيان شناسانده شد، يک بار توسط خشايارشاه با لشکرکشي؛ بار ديگر با ولايت فقيه و بدون لشکرکشي" تصريح کرد:‌ به دل ملت‌ها نشستن انقلاب از عمق استراتژيک آن بالاتر است و حرکت عظيم شيعي و اسلامي در جهان باعث شده که دشمنان به شدت به توطئه‌چيني مشغول و در شبکه‌هاي معاند وهابي و شيعه‌نما با نشان دادن حرکاتي مثل قمه‌زني يا اهانت به مذاهب ديگر سعي کنند به انقلاب اسلامي ضربه بزنند.

ضرغامي با يادآوري خروج نظاميان آمريکايي از عراق تصريح کرد: حرکت عظيم مسلمانان در روز اربعين در عراق باعث ترس مسئولان آمريکايي شد، به طوري که گفتند اگر اين 150 هزار نفر به سفارت آمريکا حمله کنند، نمي‌توانيم هيچ کاري بکنيم و اين ترس باعث شد در کمتر از يک سال از عراق خارج شوند.

رئيس سازمان صدا و سيما تاکيد کرد: مواضع اختلاف برانگيز به هيچ وجه به نفع اسلام نيست و ما بايد مطابق نظر امام(ره) و رهبري به گونه‌اي رفتار کنيم که پيام انقلاب اسلامي، پيامي وحدت‌بخش باشد.

وي ماهيت انقلاب اسلامي را ايدئولوژيک دانست و گفت: اين ماهيت در نگاه اول فرصتي بي‌نظير است که مي‌تواند آرمان‌هاي انقلاب را گسترش دهد، اما اگر از اين فرصت  درست استفاده نشود مي‌تواند به تهديدي خطرناک تبديل شود، همان‌طور که مقام معظم رهبري فرمودند برخي به دنبال نگه‌داشتن اسم انقلاب و خالي کردن محتواي آن هستند.

ضرغامي ادامه داد مکتب دفاعي انقلاب يعني اينکه انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي بايد ماندگار شود و ماندگاري همان‌طور که در قرآن کريم آمده به صالحين و متقين به ارث مي‌رسد و بايد حواسمان باشد که مثل قارون نباشيم که در لشکر موسي بود و يار فرعون شد، بايد در لشکر انقلاب بمانيم و با روحيه برتري جويي يار فرعونيان نشويم.

وي تاکيد کرد: بررسي آيات قرآن نشان مي‌دهد انقلاب اسلامي بايد ويژگي ايدئولوژيک و الهي خود را حفظ کند.

رئيس رسانه ملي در ادامه تصريح کرد: آقاي عسگر اولادي با آقاي شريعتمداري اختلافاتي داشتند و با توصيه به اينکه مناظره‌تان را به الگوي اخلاق انقلاب اسلامي تبديل کنيد نتايج بسيار ارزنده‌اي را از مناظره‌شان داشتند.

ضرغامي رسانه را به عنوان رودخانه‌اي بزرگ که حوزه سخت و نرم در آن جريان دارد، توصيف کرد و اظهار داشت: امروز اصلاح ژئومديا بسيار فراتر از بحث ژئوپلوتيک است، زيرا با چند برنامه رسانه‌اي، حاکميت کشورها قابل تغيير بوده و معادلان جهاني به هم مي‌خورد. در فناوري‌هاي نوين، غرب از ما جلوتر است، اما ما نيز حرکت بسيار پيشرونده‌اي داشتيم و اقدامات خوبي انجام داده‌ا يم که البته اين اقدامات بايد فزوني يابد.

وي با بيان اينکه عمليات رواني در بستر رسانه صورت مي‌گيرد، تصريح کرد: سپاه پاسداران در حوزه سايبري، اقدامات بسيار ارزنده‌اي انجام داده و پس از تشکيل شوراي عالي مجازي که از تدابير امام خامنه‌اي بود اقدامات ارزنده‌اي در حوزه سايبري و مجازي داشتيم. در حوزه ماهواره‌اي نيز گام‌هاي بسيار خوبي برداشته‌ايم به طوري که استکبار جهاني با وجود داشتن هزاران شبکه در دست خود حاضر نيست چند شبکه "پرس تي وي"، "العالم" و "هيسپان تي‌وي" را پخش کند و اين بيانگر نقطه قوت ما در اين عرصه است.

رئيس سازمان صدا وسيما در پايان با تاکيد بر شناخت صحيح از قواعد رسانه خاطرنشان کرد: اگر فکر پخته و راهبردي و شناختي صحيح از دشمن نداشته باشيم به مشکل بر مي‌خوريم. سپاه پاسداران بايد با استفاده از تمام ظرفيت‌هاي خود در اين عرصه به ويژه حوزه سايبري، جلوي توطئه‌هاي دشمن را بگيرد.

انتهاي پيام/ش

برچسب ها: سایبری ، سپاه ، پاسداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار