تهيه كننده فيلم سينمايي "حوض نقاشي" گفت: داوري نهايي يك اثر هنري به زمان نياز دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، نشست خبري"حوض نقاشي" با حضور منوچهر محمدي تهيه كننده، مازيا ميري كارگردان، فرشته صدرعرفايي بازيگر و حامد محمدي نويسنده برگزار شد.
مازيار ميري در ابتداي اين نشست از هنرمند سينماي ايران مسعود بهنام كه در آخرين لحظات ساخت فيلم "حوض نقاشي" گروه كاري را ترك كرد، يادي كرد.
منوچهر محمدي در اين نشست گفت: ايده اصلي كار به ذهن خودم رسيد و پس از طي يكسري مراحل ازدوستان دعوت به همكاري كردم.
محمدري درخصوص مناقشه حوزه هنري و ساخت اين فيلم با همكاري اين نهاد عنوان كرد: در طول سال با پيشنهادهاي متفاوتي از ارگان هاي مختلفي چون صدا و سيما و فارابي مواجه مي شويم و البته نقطه اي به وجود بيايد  كه فرد احساس كند مي تواند فيلمي را كه باور دارد بسازد.
وي ادامه داد: در برخي از موارد يكسري نهادها نوع نگاهشان به فيلمسازي و كار سينما ناشيانه است و در برخي موارد اعتمادي به وجود مي آيد كه در آن شرايط فيلمساز بتواند كارش را انجام بدهد و در ساخت اين اثر نه در فيلمنامه و نه در اجرا حوزه هنري هيچ گونه مسئوليتي را به ما تحميل نكرد.

محمدی اظهار داشت: در شرایطی قرار داریم که باید جنس فیلم ها ارتباطی بامعقول انسانی و سازنده باشد و حداقل از فیلمسازان بزرگ کشور شنیدم که اگر این جنس فیلمسازی در میان باشد ما حاضریم با حوزه همکاری کنیم.

این تهیه کننده با اشاره به این که مسائل اخیر مربوط به داخل سینما نیست بیان کرد: باید از مرزهای سینما محافظت شود فرصتی پیش آمد تا با ساخت موفق نقاشی یک برگ به سینمای تجلیل و پرافتخار ایران اضافه کنیم و هر جا این فرصت فراهم شود کار خواهم کرد.

فرشته صدر غرفایی در این نشست گفت: ایفای نقش شهاب حسینی و نگار جواهریان به قدری باور پذیر بود که به ورطه ی اغراق و ناباروی دچار نشود.

وی در پاسخ سوال خبرنگاران مبنی بر کم کاری در عرصه سینمای ایران گفت: متاسفانه مشکل ایران فیلمنامه ی خوب است برای من فیلمنامه و کارگردان اهمیت زیادی دارد.

صدر عرفایی با اشاره به این که سینمای ایران از سر من هم زیاد است، اظهار داشت: من در حد سواد ناچیزم ناچارم فیلم هایی را قبول کنم که با آن ها ارتباط برقرار می کنم.

محمدی در ادامه نشست افزود: زمانی که موفق نقاشی برای جشنواره اکران شد با جمعیت کثیری مواجه شدم که خواستار نمایش فوق العاده بودند این تهیه کننده در خصوص اکران عمومی این فیلم گفت: اکران عمومی امری جدا است و شرایط و موقعیت سیاسی و اجتماعی در نحوه اکران تاثیر می گذارد در حقیقت آن چه در اکران مهم است مواجه مخاطب با اثر است.

وی در خصوص داوری این فیلم در جشنواره فیلم فجر بیان کرد: مناقشه ی حوزه هنری در خصوص تاثیر گذاشتن بر این فیلم نیستم داوری نهایی اثر هنری با زمان است این که چه اثری ماندگار شود و چه اثری از یادها برود بزرگترین اتفاق برای زندگی یک هنرمند است.

محمدی در خصوص مسائلی مانند تحریم و تورم که در فیلم مطرح شد گفت: امیدوارم مسئولان کشور درک کنند که بخش هایی از جامعه اخلاقیات مناسبات از مسائلی چون تحریم و گرانی ها آسیب می پذیرند.

متاسفانه امروز مسئولان سرگرم دعوا و مرافعات شخصی خود هستند که امیدوارم نگرانی و دغدغه شان به امور انسانی و مسائلی که در جامعه اتفاق می افتد معطوف شود مدار کشور باید به مدار عقلانیت برگردد.

محمدی در پایان افزود: ایده های زیادی در ذهن دارم که متاسفانه شرایط ساخت آن ها فرهم نشده است یکی از ایده های ذهنی من یک اثر کمیک است که اگر اجازه ی ساخت بدهند قطعاً از مارمولک هم پرمخاطب تر خواهد شد./ي2

آخرين اخبار، تصاوير و فيلم هاي جشنواره فيلم فجر را اينجا ببينيد.

برچسب ها: جشنواره ، فیلم فجر ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.