شبکه جهانی صدای آشنا 18 استان کشور با پخش برنامه‌های خود که از 21 اسفند آغاز می‌شود به استقبال از بهار می‌روند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل در این نشست امروز 16 بهمن با حضور " کامران کاظم‌زاده" مدیر شبکه صدای آشنا و "ابوالفضل معصومی‌فر" مدیر اداره کل استان‌ها و جمعی از اصحاب رسانه در سالن آمفی تئاتر ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.


"کامران کاظم‌زاده" مدیر شبکه صدای آشنا در ابتدای این نشست ضمن تبریک خجسته ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: همکاران شبکه جهانی صدای آشنا همانند رادیوهای دیگر رسانه ملی و جمعی از حرفه‌ای ‌ترین‌ها با نهایت اخلاص و گمنامی در سطوح مختلف برنامه‌سازی، کارهای فاخری تولید کرده‌اند که نتیجه فعالیت آن‌ها در بین مخاطبان دیده و شنیده نشد.
وی اظهار داشت: قرار است در شبکه صدای آشنا فرکانس جدیدی را با همکاری وزارت خارجه و کمیسیون خارجه مجلس شورای اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات گسترش دهیم و در این راستا طرح‌های جدیدی را ارائه دادیم.
وی در ادامه گفت: در سایت صدای آشنا که به عنوان یکی از رسانه‌های شاخص و قابل توجه برای گسترش فرکانس در روی اینترنت محسوب می‌شود توانستیم قطع شبکه‌ها که باعث سردرگمی مخاطبان شده با استفاده از این فضا بستری مناسب برای ارتباط مخاطبان در سطح جهان ایجاد کنیم.
مدیر رادیو صدای آشنا تصریح کرد: طراحی برنامه‌هایی که از طریق صدای مرکز استان‌ها تولید شده به عنوان هویت ملی و قومی و شناخت دقیق از قومیت‌های مختلف بوده است همچنین ظرقیت‌های که در مراکز استان‌ها تولید شده ظرفیت‌های کمی نبوده چرا که درایت و دلسوزی که همکاران مراکز استان‌ها داشتند طور روز‌افزون به درصد حرفه‌ای قابل قبولی می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: مدیر کل استان‌ها و معاونت استان‌ها با تلاش‌های بی‌وقفه که در طول شبانه‌روز داشتند توانستند که تولیدات خود را به حد قابل قبولی رسانند و در همین راستا لزوم توجه به تحکیم وحدت ملی و هویت قومی سعی کردیم تا برای هر کدام از استان‌ها یک هفته فرهنگی بگذاریم.
وی با اشاره به اینکه رادیوی صدای آشنا برنامه‌های خود را از 21 اسفند فضا سازی شاد و نوروزی به روی آنتن می‌رود افزود: موضوع سبک زندگی بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، بحث حفظ خرده فرهنگ‌ها و بحث هویت امروز جهان از جمله شاخص‌های فرهنگی ما به شمار می‌رود، ما را ترغیب کرده تا به مباحث مراکز استان‌ها خرده فرهنگ‌ها توجه کنیم.
"ابوالفضل معصموی‌فر" مدیر مراکز کل استان‌ها در ادامه این نشست ضمن تبریک ایام خجسته و میمون دهه فجر گفت: شبکه صدای آشنا با مأموریت و رسالت خطیری که برعهده دارد پلی بین رادیو و ایرانیان خارج از کشور واقعی نقاط ایران به شمار می‌رود.
وی در ادامه گفت: به منظور پیوند وحدت و تحکیم وحدت ملی و ارتباط با فرهنگ‌های متنوع اقوام مختلف ایرانی مأموریتی را بر عهده گرفته که بخشی از این مأموریت مقابله با تهاجم فرهنگی است و به همین منظور این شبکه با همکاری و تولید برنامه‌هایی در مراکز راستای اجرای این مأموریت گام نهاد.
وی بیان کرد: از بهترین برنامه‌سازان حدود 115 برنامه رادیویی تاکنون از 18 استان از جمله آبادان ، بوشهر، قزوین، همدان، کرمانشاه، خراسان رضوی، کیش، اراک، زاهدان، گیلان، ایلام، خلیج فارس، مهاباد، خوزستان، اردبیل، مازندران، آذربایجان غربی و استان فارس به دست ما رسیده که امیدواریم این روند با ارتباط صمیمی و فعال بین همکاران و شبکه‌های استانی ادامه پیدا کند .
وی خاطرنشان کرد: همچنین یک گنجینه متنوع و فاخر از فرهنگ‌های مختلف اقوام ایرانی که شامل آداب رسوم، گویش، لهجه و معرفی آثار باستانی، مناظر طبیعی و جاذبه های گردشگری در قالب برنامه‌های رادیویی به صورت مستند و ترکیبی به مخاطبان ارائه شد.
وی گفت: ما باید بتوانیم به عنوان همکاران سازمانی در اداره کل استان‌ها فهم مشترکی از این ظرفیت‌های عظیم پیدا کنیم و نیاز شبکه‌ها را برآورده کنیم.
وی در ادامه گفت: برنامه‌ها در استان‌ها یکسان نبوده و برخی دارای جذابیت و برخی دیگر به طور متوسط هستند ولی در نهایت مهم این است ارتباط دو‌سویه در این راستا برقرار شود.
همچنین در پایان این نشست پخش برنامه‌ای با عنوان "گل گشت فارس" از شبکه استانی فارس به سمع و نظر حضار در این نشست رسید که در این برنامه به جاذبه‌های گردشگری شهرستان جهرم از توابع استان فارس پرداخته شد./
برچسب ها: جهانی ، صدای ، آشنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار