معاون وزير راه و شهرسازي از فروش اوراق مشارکت شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور از 20 بهمن ماه سال جاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ احمد صادقي در نشست خبري با اشاره به اينکه تا پايان تيرماه سال 92 ، 3هزار و 180 کيلومتر انواع شبکه ريلي، بزرگراهي و آزاد راهي به بهره برداي مي رسد گفت: ارزش اعتباري اين پروژه‌ها 57هزار و 179 ميليارد ريال است.

وي در ادامه با اشاره به اين پروژه‌ها گفت: در بخش بزرگراهي پروژه‌هايي چون کمربندي شرقي کرمانشاه، کمربندي اهواز، باند دوم پل سفيد – قائمشهر و کنارگذر سمنان و در بخش آزاد راهي نيز پروژه‌هاي چون پل زال – انديمشک، ساوه – همدان، آزاد راه کنارگذر غربي اصفهان و آزادراه قم به گرمسار افتتاح خواهند شد.

صادقي اضافه کرد: در بخش راه‌هاي اصلي نيز رفع گره‌ي ترافيکي پل بزرگ و تونل چالوس، راه اصلي باب انار و سروستان به طول 43 کيلومتر به بهره برداري مي رسد.

مدير عامل شرکت ساخت و توسعه زير بناهاي حمل و نقل کشور گفت: در بخش راه آهن نيز راه‌آهن نهاوند- کرمانشاه، قزوين- لوشان تا پايان تيرماه 92 افتتاح مي‌شوند.

صادقي مجموع طرح‌هاي شرکت ساخت را 108 طرح عنوان کردو گفت: اين طرح ها شامل 20 طرح آزادراهي، 21 طرح بزرگراهي، 34 طرح مطالعات احداث، 8 طرح بهسازي راه اصلي و 25 طرح راه اصلي است.

معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه به مراحل ساخت آزادراه تهران – شمال اشاره کردو گفت: اين آزادراه شامل 4 منطقه است که منطقه يک آن از تهران تا شهرستانک با پيشرفت 50 درصدي در حال ساخت است که 23 کيلومتر تونل دارد و تلاش مي شود تا پايان سال آينده به بهره برداري برسد.
وي اضافه کرد: اين قطعه يکي از مهمترين قطعات است که 60 کيلومتر تهران به چالوس را کوتاه مي کند.

صادقي يادآور شد: منطقه 2 و 3 در حال جذب سرمايه گذار براي ساخت است که نزديک به 3هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري نيازمند است و همچنين منطقه 4 حدفاصل چالوس تا مرزن آباد تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد.

صادقي گفت: مشکل خاصي در تملک اراضي نداريم و با تأمين اعتبار ابتکار عمل آزادراه را به دست گرفته ايم.

معاون وزير راه و شهر سازي تصريح کرد: براي ساخت قطعات 2 و 3 آزادراه تهران – شمال در حال مذاکره با سرمايه گذاران در بخش خصوصي هستيم که اميدواريم در سال آينده تفاهمنامه اي در اين خصوص به امضا برسد.

وي گفت: بيش از 50 درصد مطالبات پيمانکاران پرداخت شده و از 20 بهمن ماه فروش اوراق مشارکت نيز آغاز مي شود و اميدواريم تاپايان سال مابقي بدهي پيمانکاران را پرداخت کنيم./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار