مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: ظرفیت تولید انرژی برق استان کردستان سالانه هزار مگاوات است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، نجفیان اظهار داشت: صنعت برق استان کردستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در دوره های نهم و دهم دولت با تحول بزرگی مواجه شد و ظرفیت تولید سالانه برق استان کردستان در حال حاضر هزار مگاوات است.
وی افزود: وضعیت صنعت برق استان کردستان تا پیش از انقلاب به گونه ای بود که برق مورد نیاز توسط شبکه های محلی تولید می شد اما امروز با تحولاتی که در این حوزه به وجود آمده است استان کردستان به شبکه سراسری کشور متصل شده و امکان تبادل انرژی بین استان های همجوار وجود دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان ادامه داد: با توجه به اینکه میزان تقاضای مردمی برای اشتراک برق افزایش یافته این شرکت در راستای ارتقای خطوط فشار قوی برق در استان اقدامات مناسبی را انجام داده است.
نجفیان یادآور شد: با توجه به اینکه میزان تولید انرژی برق در استان به هزار مگاوات افزایش یافته و 450 مگاوات آن در استان مصرف می شود می توان انرژی مازاد بر نیاز را به دیگر استان های کشور انتقال داد و شرایط را به کشورهای همسایه صادر کرد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه سیکل ترکیبی سنندج به طور کامل در سال جاری وارد مدار شد میزان تولید انرژی در استان کردستان افزایش چشمگیری داشته و ضریب نفود انرژی در حال حاضر در استان بسیار بالا است./س
برچسب ها: تولید ، سالانه ، برق ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.