امام جمعه فردوس گفت: سرعت رشد علمی ایران اسلامی 15 برابر دیگر کشورهای جهان است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی در مراسم یادواره شهدای جهاد علمی و 60 دانش‌‌آموز شهید فردوس اظهار کرد: ایران اسلامی تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 100 هزار دانشجو داشت، ولی امروز این تعداد به 3 میلیون و 500 نفر رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت 2 هزار و 162 مرکز آموزش عالی و عضویت 50 هزار نفر در هیئت‌های علمی دانشگاه‌های کشور، رشد علمی ایران را بسیار مطلوب و 15 برابر دیگر کشورهای جهان عنوان کرد.

امام جمعه فردوس افزود: در حال حاضر اختراعات دانش‌آموزان و دانشجویان فردوس از 500 اختراع در سال 81 به بیش از 10 هزار اختراع رسیده که این نشان از رشد علمی بسیار بالای ایران دارد.

بابایی تصریح کرد: ایران اسلامی در جایگاه شانزدهم علمی در سطح جهان و در ردیف پیشرفته‌ترین کشورهای جهان در فناوری نانو، سلول‌های بنیادی، انرژی هسته‌ای و صنایع هوا و فضا قرار دارد.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمن برای ابتذال، اعتیاد و وقت‌کشی دانش‌آموزان یادآور شد: دشمن درصدد است تا دانش‌آموزان و جوانان که نیروی محرکه انقلاب هستند را خسته کند.

امام جمعه فردوس اذعان داشت: آکادمی‌های جهان از نظر علمی پیش‌بینی کرده‌اند که ایران اسلامی در سال 2015 رتبه نخست علمی در سطح جهان را از آن خود می‌کند.

بابایی گفت: کسب جایگاه نخست علمی در سطح جهان توسط دانش‌آموزان و دانشجویان میسر می‌شود و امروز دانش‌آموزان باید علاوه بر خوب درس خواندن، با اخلاق اسلامی و انقلابی خود پاسدار خون شهدا باشند./س

برچسب ها: رشد ، علمی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.