بحث استفاده از IT در زمینه های مختلف مهندسی باز شده به طوری که شورای عالی برنامه ریزی مصوب نموده تا رشته مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی در سطح کارشناسی ارشد در دانشگاهها راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر در مراسم افتتاح نخستین کنفرانس تله مدیسین در این دانشگاه بیان داشت: در یک دهه اخیر زمینه ای را برای گسترش فناوری اطلاعات در حوزه های مختلف ایجاد کردیم و اولین برنامه هایی را که در سطح فناوری اطلاعات تدوین شد پذیرش دانشجوی کارشناسی تا مقطع دکترای فناوری اطلاعات در این دانشگاه بود.
 
وی با اشاره به اینکه دانشجویان خوبی را در مقطع کارشناسی، ارشد و دکترای فناوری اطلاعات جذب کردیم بیان داشت: بحث فناوری اطلاعات گسترده و همه گیر است و جایگاه خود را در زمینه های مختلف مهندسی باز نموده به طوریکه بحث استفاده از IT را در مهندسی عمران، مهندسی نساجی و نهایتاً مهندسی پزشکی داشتیم.
 
رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر با بیان اینکه نقش رباط ها و بحث تجهیزات در مهندسی پزشکی نشان دهنده آن است که همه کارها به صورت بین رشته ای صورت می پذیرد خاطر نشان ساخت: توسعه آموزش عالی به توسعه رشته های میان رشته ای بر می گردد و باید سرمایه سنگینی را در خصوص تجهیزات داشته باشیم.
 
وی همچنین در خصوص پژوهشکده سلامت الکترونیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر اظهار داشت: این پژوهشکده با امکانات مناسب در ارتباط با توسعه فناوری اطلاعات در علوم پزشکی کمک کننده بوده و پیوندی بین صفحه الکترونیکی در بخش پژوهش با سایر ارگانها ایجاد می کند.
 
وی با اشاره به اینکه بیش از 20 رشته  در سطح کارشناسی ارشد دانشجوی الکترونیکی پذیرش نموده ایم یادآور شد با شیوه آموزش الکترونیکی دانشجویان می توانند سطح پژوهشی خود را بالا برده و در استفاده تکنولوژی در علوم پزشکی موثر باشند.
 
به گفته دکتر رهایی با توجه به محدودیتها در حوزه تجهیزات نیازمند سرمایه گذار به منظور بومی سازی تجهیزات هستیم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۱۷:۴۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۲
سلام
ببخشید من کارشناسی ام مهندسی تکنولوژی نرم افزار بوده، میتونم ارشد فناوری اطلاعات پزشکی شرکت کنم ؟
آخرین اخبار