بر اساس يادداشت وزارت دادگستري آمريکا، واشنگتن مي تواند شهروندان آمريکايي را که در حملات خشونت آميز دست داشته اند با هواپيماهاي بدون سرنشين هدف قرار دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني ان بي سي، نسخه اي از يک يادداشت موثق شانزده صفحه اي دريافت کرده است که بيانگر اين موضوع است. 

اين طرح شباهت هايي با طرحي دارد که اريک هولدر دادستان کل آمريکا و مقامات ديگر درباره هدف قرار دادن شهروندان آمريکايي در کشورهايي نظير يمن ارائه کرده بودند اما به نظر مي رسد اين طرح سخت گيرانه تر از طرح اريک هولدر است.

در اين يادداشت آمده است:« شرايطي که  يک رهبر عملياتي از تهديد قريب الوقوع حمله اي خشونت آميز عليه آمريکا ارائه مي کند نيازي به ارائه شواهدي روشن در اين باره که حمله اي خاص عليه اشخاص و منافع آمريکا در آينده اي نزديک رخ خواهد داد ، ندارد.»

اين ياداشت با عنوان « مشروعيت عمليات مرگبار عليه يک شهروند آمريکايي  که يک رهبر عملياتي بلندپايه القاعده يا نيروهاي وابسته به آن است » به اعضاي کميته هاي اطلاعاتي کنگره  ارائه شده است.
در اين يادداشت آمده است اگر شهروندان آمريکايي اخيرا در خشونت ها دست داشته اند و نظراتشان در اين باره تغييري نکرده است به عنوان تهديدي قريب الوقوع براي آمريکا محسوب مي شوند.

اين يادداشت مي افزايد چنين کشتارهايي اقدامي مشروع در دفاع از خود خواهد بود که ناقض قوانين مربوط به ممنوعيت ترور نيست.

جميل جعفر معاون اتحاديه آزادي هاي مدني آمريکا اين يادداشت را سندي دلسرد کننده توصيف کرد.

وي گفت: اساسا اين يادداشت مي گويد دولت حق کشتن شهروندان آمريکايي را دارد که فراتر از اختيايرات قانوني اش است.

او افزود: در اين يادداشت برخي محدوديت ها بر اختيارات و قوانين برداشته مي شود اما اين محدوديت ها قابل انعطاف هستند و تعريف مبهمي دارند و به راحتي مي توان آنها را دستکاري کرد.

برچسب ها: آمریکا ، هدف ، ترور ، سند ، فاش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار