کودکان کار به عنوان پديده اي جامعه شناختي در هر جامعه اي ممکن است وجود داشته باشد اما ساماندهي اين کودکان که همواره در معرض آسيب هاي اجتماعي هستند از وظايف اصلي مديران شهري است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران به منظور پيشگيري و کاهش آسيب هاي اجتماعي و ساماندهي کودکان کار در سطح شهر، به ويژه منطقه 16 مرکز خدمات اجتماعي و اداره آسيب هاي اجتماعي اين منطقه در حال شناسايي همه جانبه ي کودکان و نيازسنجي اوليه است.
مدير مرکز خدمات اجتماعي و اداره آسيب هاي اجتماعي منطقه 16 با تأکيد بر ساماندهي کودکان کار و خيابان منطقه 16 افزود: مسئله کودکان کار به عنوان پديده اي درحال تحول و شناسايي همه جانبه کودکان و نياز سنجي اوليه انها سبب ارائه راه کارهاي مداخله گرايانه و پيشگيرانه براساس ويژگي ها و نيازمندي هاي متفاوت اين کودکان خواهد شد.
وي ادامه داد: به همين منظور مرکز خدمات اجتماعي منطقه 16 اقدام به ساماندهي کودکان کار و خيابان براي کاهش و کنترل آسيب هاي اجتماعي در اين گروه نموده است و برهمين اساس از دي ماه 91 فعاليت خود را درسطح منطقه 16 در زمينه اجراي طرح فوق آغاز کرده است.
وي تصريح کرد: در اين طرح مرکز خدماتي اجتماعي با همکاري موسسه هاي طرف قرارداد از آغاز فعاليت خود خدماتي اجرا نموده است که هدف از آن ساماندهي کودکان در معرض آسيب و آسيب ديده اجتماعي شامل کودکان کار و خيابان، کودکان آزار ديده و کودکان حاشيه نشيني و بازمانده از تحصيل، کودکان گريز، کودکان متکدي، کودکان بي سرپرست و بد سرپرست است.
وي اذعان داشت: از اقدامات صورت گرفته در خصوص اجراي طرح ساماندهي کودکان کار، اطلاع رساني و آگاه سازي شهروندان درسطح منطقه، نصب بنر و پوستر، بروشور، برگزاري جلساتي جهت همکاري و تعامل با سازمان ها و مراکز شناسايي کودکان کار و خيابان، بازديد از محل زندگي آنهاف بررسي مشکلات آنها با انجام خدمات مشاوره اي و معاينات پزشکي و توانمندسازي کودکان کار خيابان و توانمندي سازه خانواده کودکان گروه هدف عنوان مي شود.
مديرمرکز خدمات اجتماعي و اداره آسيب هاي اجتماعي منطقه 16 خاطرنشان کرد: در راستاي اجراي طرح ساماندهي کودکان کار، هماهنگي هاي لازم با اداره زيباسازي و معاونت اجتماعي منطقه 16 در خصوص اطلاع رساني به شهروندان و نصب بنر در ميادين منطقه آغاز شده است و با سازمان ها و ادارات نيز از جمله کلانتري ها، بهزيستي، کميته امداد، آموزش و پرورش مکاتبه شده است./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار