امروز با حضور وزیر ارشاد و شماری از مسئولان فرهنگی و ادبی کشور و مدیران ارشد استان بوشهر، هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در جزیره خارک استان بوشهر افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه این جشنواره اندیشیده شده و آماده برگزاری این رویداد مهم فرهنگی در کشور هستیم.

یونس محمدی افزود: اهمیت و جایگاه جزیره خارک در طول دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و این جشنواره فرصتی خوب برای نشان دادن جایگاه تاریخی و حماسی جزیره خارک خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: این جزیره مقاوم که به تعداد روزهای جنگ تحمیلی یعنی 2800 بار بمباران شد اما نه تنها مردم آن بلکه پرسنل سخت‌کوش صنعت نفت خارک، آن را رها نکردند و امسال به عنوان میزبان جشنواره بین‌المللی شعر فجر انتخاب شده است.

محمدی با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره ادامه داد: جشنواره بین‌المللی شعر فجر هر ساله در ایام دهه فجر برگزار می‌شود و این رویداد تاثیر شایان توجهی در ارتقای فرهنگ عمومی داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به روند انتخاب خارک به عنوان میزبان هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، گفت: از طرف دیگر خارک یکی از جزایر کهن کشور و دارای سابقه‌ای چند صد ساله است و مزار شهدای گمنام ما هم در سواحل این جزیره در خلیج فارس است. با توجه به فرهنگ دیرینه‌ای که در جزیره خارک ریشه داشته، تقاضای ما از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این بود که جشنواره شعر فجر را در جزیره خارک برگزار کنند.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به ظرفیت فرهنگی بوشهر از جهت دارا بودن شعرای برجسته‌ای که در طول تاریخ به این مرز و بوم خدمت کرده‌اند، مسئولان این استان و نیز جزیره خارک نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند تا بهترین دوره جشنواره بین‌المللی شهر فجر، امسال و در این منطقه رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد صادرات نفت کشور از طریق جزیره خارک صورت می‌گیرد، اذعان داشت: در آب‌های نیلگون خلیج فارس کشتی‌های بسیار بزرگی در حال جابجایی نفت هستند.

محمدی افزود: این تقاضا با پیگیری دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، مورد موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت و مقرر شد این جشنواره در روز سه‌شنبه 17 بهمن ماه در جزیره خارک با حضور حسینی، برخی معاونان وزارت ارشاد و حدود 50 نفر از شاعران صاحب‌نام و اصحاب رسانه آغاز به کار کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر متذکر شد: با توجه به اهمیت برگزاری این جشنواره، به همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرنگارانی از تهران به خارک سفر می‌کنند ضمن اینکه از مرکز استان بوشهر نیز شماری از خبرنگاران و عکاسان برای پوشش رسانه‌ای این رویداد مهم به خارک سفر خواهند کرد./ج1

برچسب ها: مسئول ، رسانه ، جشنوارع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.