هر چند ممکن است این تعداد اندک باشد اما همین تعداد سکولار مسلمان شده نشان دهنده چالش فزاینده برای دولت فرانسه است زیرا این تعداد در 25 سال گذشته دو برابر شده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، نفوذ رو به رشد اسلام در فرانسه باعث ترس و اضطراب در میان سیاستمداران فرانسه شده است و از گسترش آن و نیز گسترش آیین اسلامی مانند غذاهای حلال در مناطق مختلف این کشور واهمه دارند.

حدود شش میلیون مسلمان در کشور فرانسه زندگی می کنند که حدود 100 هزار نفر در مقایسه با تعداد 50 هزار نفر در سال 1986 دین خود را تغییر داده و مسلمان شده اند. هر چند انجمن مسلمانان فرانسه این تعداد را 200 هزار نفر عنوان کرده است.

یکی از اتفاقاتی که باعث شگفتی و البته ترس برخی رسانه ها و دولتمردان فرانسوی شده این است که پدیده روی آوردن سکولارها به اسلام از سال 2000 قابل توجه و چشمگیر شده است. آمارها نشان می دهد که تا کنون حدود 150 سکولار  به اسلام روی آورده اند و طی یک مراسمی که سالیانه در ساختمان برف سفید وابسته به مسجد صحابه در کرتیل برگزار می شود، شهادتین خود را ادا می کنند.

سایت اسلام آنلاین که این خبر را منتشر کرده، افزوده است که هر چند ممکن است این تعداد اندک باشد اما همین تعداد سکولار مسلمان شده نشان دهنده چالش فزاینده برای دولت فرانسه است زیرا این تعداد در 25 سال گذشته دو برابر شده است.

امامان جماعت مساجد فرانسه معتقدند گرویدن سکولارها به دین اسلام به خاطر پوچی معنوی سکولاریسم است. به عقیده آنها سکولاریسم به ضد مذهب تبدیل شده، بنابراین باعث ایجاد یک پدیده مخالف شده و به افراد اجازه داده تا بیشتر اسلام را تشناسند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.