کتاب «ستارگان آسمان سنگر» با حضور خانواده‌های معظم شهدا و توسط مادر شهید پیروی رونمایی شد.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،
معاون سیاسی‌امنیتی فرماندار رشت در مراسم رونمایی از کتاب «ستارگان آسمان سنگر» در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی‌هنری امام خمینی (ره) این شهر با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا به‌ویژه شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی یکی از بزرگ‌ترین انقلاب‌های دنیا پس از انقلاب روسیه و فرانسه محسوب می‌شود که به دلیل ماهیت اسلامی خود منحصر به‌فرد شده است.

موسی فکور، با بیان اینکه بسیاری از تحلیلگران شرق و غرب وجود ماهیت اسلامی انقلاب ایران را یک نقطه ضعف و عامل فروپاشی و استحاله آن از درون می‌پنداشتند، افزود: آنها مردم ایران، باورها و اعتقاداتشان را نمی‌شناختند و با شرایط و مبانی دین اسلام آشنا نبودند و تنها راه موفقیت را در جدایی دین از سیاست می‌پنداشتند.

وی ادامه داد: در طول سی و چهار سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده کردیم که ماهیت اسلامی موجب ماندگاری این انقلاب شد و در دل جهانیان نشسته است.

این مسئول به هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: تٱلیف و جمع‌آوری آثار شهدا بهترین راه مقابله با جنگ نرم دشمن است زیرا تمام نکاتی را که برای ادامه راه شهدا به آنها نیاز داریم را می‌توانیم در وصیتنامه‌های آن بزرگواران پیدا کنیم.

معاون سیاسی‌امنیتی فرماندار رشت تقویت باورهای شهدا در جامعه از طریق شناساندن آنها به نسل جدید و نسل‌های آینده را در ماندگاری انقلاب اسلامی تاثیر گذار دانست و گفت: نکات آموزنده‌ای مانند اعتقاد به پشتیبانی از ولایت فقیه، رعایت حجاب و عفاف، اقامه نماز و حضور در نماز جمعه و... از جمله مواردی است که در وصیتنامه‌های تمام شهدا به وفور به چشم می‌خورد.

امام جمعه سنگر نیز در مراسم مذکور با اشاره به اینکه مسئولان وظیفه برطرف کردن مشکلات مردم به ویژه در این ایام را دارند، اظهار کرد: مسئولان باید با عملکرد مثبت خود به صندلی‌ها و پست‌های خود آبرو دهند نه اینکه با پشت میزنشینی برای خود آبرو درست کنند.

حجت‌الاسلام کمال تجدد، با بیان اینکه امام راحل همواره خود را خادم مردم می‌دانستند ادامه داد: این جمله امام (ره) باید بر میز تمام مسئولان باشد.

وی با اشاره به تٱلیف کتاب آثار 50 نفر از شهدای بخش سنگر توسط جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان اذعان کرد: کار در حوزه شهدا اقدامی ارزشمندی است و موجب شناساندن طرز فکر شهدا به نسل جدید می‌شود.

دبیر کل جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان نیز در مراسم مذکور با اشاره به تٱلیف کتاب «ستارگان آسمان سنگر»، از همکاری شورای اسلامی و شهرداری سنگر قدردانی کرد و گفت: شناساندن جایگاه شهدا  به نسل جوان جامعه یکی از موثرترین ابزارهای مبارزه و مقابله با هجمه نرم دشمن است.

محمد رضا بینش برهمند، با بیان اینکه در 28 بهمن جاری از سه جلد کتاب شهدای تخریب گیلان با حضور حاج صادق آهنگران در مهدیه رشت رونمایی می‌شود، افزود: این کتاب که ستارگان معبر عشق نام دارد درباره آثار و زندگی شهدای تخریب استان گیلان است.

وی یادآور شد: یک جلد کتاب با نام قهرمانان عرش‌نشین نیز در باره آثار و زندگی شهدای ورزشکار گیلان نیز در دست چاپ است که در اسفند جاری رونمایی می‌شود.

به گزارش فارس در این مراسم که با حضور مسئولان استانی و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد رونمایی از کتاب مذکور توسط مادر شهید پیروی یکی از شهدای سنگر به نمایندگی از تمام مادران شهید این شهر صورت گرفت.
برچسب ها: سنگر ، آسمان ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.