رئیس‌قوه مقننه گفت: امروز با تدبیر مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی تبیین و روابط بین قوا تعیین می‌شود و به حمدالله حرکت کلی کشور رو به جلو است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علی لاریجانی" در نطق قبل از دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه 18 بهمن‌ماه) ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران در سه دهه قبل در معادلات جهانی تاثیر گذاشت و موج بیداری اسلامی امروزه، که از دو سال قبل آغاز شده، نتیجه مجاهدت ملت ایران است.

وی در ادامه تصریح کرد: در سفر اخیری که به سودان داشتم، رئيس مجلس يکي از کشورها که بر اثر موج بیداری اسلامي، استقلال یافته است، این‌گونه ملت ایران را تعریف کرد "ما انقلاب خود را مدیون حرکت انقلابی هستیم که 34 سال پیش شروع شد ما سخنان امام خمینی را می‌شنيدیم"؛ این افتخار بزرگی است که ملت‌های مسلمان امروزه آزادی خود را متاثر از ملت ایران می‌دانند.

رئیس قوه مقننه در ادامه خاطرنشان کرد: در آن زمان ایران به خاطر سرسپردگی شاه به سران غرب و رژیم صهیونیستی در مقابل سایر کشورهای اسلامی احساس حقارت می‌کردند، اما امروزه انقلاب اسلامی، زمینه پیوند مسلمانان را فراهم آورده است.

لاریجانی در ادامه نطق خود با بیان این‌که سه عامل در پیروزی انقلاب نقش اساسی داشت، گفت: نخست آن‌که نقش رهبری امام(ره) که ایمان و عدالت راسخ او طوفانی از عواطف مردم را در پی داشت و دوم آن‌که نقش روحانیت و مراجع که در مراسم مختلف روشن‌گری می‌کردند و عامل اتصال امام(ره) و توده‌های مردم در طول 15 سال مبارزه بودند و یکی از عواملي که مشروطیت نتوانست به نتیجه برسد، جدایی روحانیت بود که باعث منزوی شدن مردم شد.

لاریجانی افزود: نقش تاثیر گذار سوم، استقامت ملت در برابر فشارهای امنیتی، اقتصادی و سیاسی رژیم پهلوی بود؛ هر چند برخی از احزاب که اهل مبارزه بودند معتقد به حرکت گام به گام بودند، ولی از حرکت روبه جلوی ملت عقب ماندند و حتی پس از پیروزی انقلاب هم نتوانستند خود را با اعتقاد و آرمان‌های ملت سازگار کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام(ره) با فراست کامل، کانون استکبار را نشانه گرفت؛ ايشان می‌دانست اگر ریشه سلطه را قطع نکند انقلاب پا نمی‌گیرد و آمریکا نیز مقابله با انقلاب را شروع کرد و جنگ عراق و تحمیل‌ها را وضع کرد.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) از همان ابتدا روحیه مجاهدت و شهادت طلبی را بین توده‌های ملت به صورت هنجار درآورد و همین عامل پیروزی شد، همچنين امام(ره) موضوع خودکفایی را مطرح کردند به طوری که آبادانی سراسر ایران به ویژه مناطق محروم و تولید تجهیزات، چهره قدرت ملی ایران را آشکار کرد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور تاکید کرد: قدرت امروز ایران در حوزه هوافضا، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، تجهیزات صنایع دفاعی و… مدیون تفکر استراتژیک امام(ره) بود که برای جوانان به ارث گذاشت و هم‌چنین در تفکر امام(ره) استقلال فکری وجود داشت.

وی افزود: انقلاب در همه شرایط روحیه خدامحوری و از خودگذشتگی را حفظ کرده و امام(ره) از همان ابتدا اسلام‌شناسی اصیل را ترویج دادند که در آن عدالت، ‌معنویت، پیشرفت و استقلال وجود دارد.

لاريجاني يادآور شد که چندی پیش یکی از صاحبنظران مصری در مقاله‌ای به این نکته اشاره کرده است که چرا ما باید ایران را دوست داشته باشیم و در مقاله خود به چنين مواردي اشاره کرده است: چون رهبران ایران تلاش می‌کنند کشورشان قدرتمند و پیشرفت کند ولی رهبران عرب این گونه نیستند؛ ایران از نظر علمی و فنی و صنعتی رشد کرده است، اما کشورهای عربی پیشرفتی نداشته‌اند؛ چون ایران به لحاظ قدرت در منطقه توازن ایجاد کرد ولی کشورهای عرب چنین کاری را انجام ندادند؛ چون ایران از محور مقاومت عرب با اعزام کارشناس و پول از آن‌ها حمایت می‌کند ولی رهبران عرب چنین کاری نمی‌کنند؛ به خاطر این که رهبران ایران سدی محکم در برابر دشمنان هستند ولی رهبران عرب این چنین نیستند؛ چون ایران به دنبال ثروت‌اندوزی نیستند، ولی رهبران عرب به دنبال ثروت اندوزی هستند؛ چون آمریکا به دنبال گفتگوی مذبوحانه با ایران است، اما رهبران عرب چاپلوسی می‌کنند؛ چون رهبران ایران را مردم انتخاب و آن‌ها را حفظ می‌کنند، اما رهبران عرب ترس را به جامعه تزریق می‌کنند و چون ایران همسایه ما است.

لاریجانی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکید رهبر فرزانه انقلاب بر مراقبت دینی و مبارزه با تهاجم فرهنگی از آن جایی است که دنیای امروز افسون‌های بسیاری دارد و برخی با لااوبالی‌گری دنباله برخی اقدامات هستند.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: امروز با تدبیر رهبر معظم انقلاب، سیاست‌های کلی تدوین و روابط بین قوا تعیین می‌شوند و به‌حمدالله حرکت کلی کشور روبه جلو است.

وی تصریح کرد: در بعد اقتصادی باید بیش از هر زماني، عالمانه تصمیم بگیریم و مدیریت داشته باشیم و مهم‌ترین نکته‌ای که توسط دجالان آمریکایی نشانه گرفته شده است مسئله اقتصادی است.

لاریجانی افزود: اشتغال و تولید مهم‌ترین مشکل مردم است و به همین دلیل، مجلس با اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها موافقت نکرد تا ثبات اقتصادی زمینه را برای رشد آماده کند.

رئیس‌مجلس در پایان با گرامی‌داشت مجدد سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امیدواریم ملت با حضور در روز 22 بهمن بار دیگر اراده خود را در دفاع از آرمان‌های انقلاب به گوش جهانیان برسانند.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار