فاطمه زوبین، دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری در گفتگو با
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برنامه ریزان آموزش پرستاری، اصلی ترین بخش آموزش پرستاری را آموزش بالینی می دانند ولی نتایج تحقیقاتی پژوهشگران نشان داده است که کیفیت آموزش بالینی مطلوب نبوده و نارسایی هایی وجود دارد.
بررسی و ارزیابی وضعیت مطلوب و موجود برنامه آموزش بالینی می تواند جهت بهبود کیفیت آن و نتایج آن راهگشا باشد.
وی گفت: نتایج پژوهش نشان داد که وضعیت موجود برنامه آموزش بالینی پرستاری در هفت معیار تعیین شده یعنی شفافیت جایگاه و اهمیت آموزش بالینی، طرح و برنامه درسی بالینی مدون و جامع، دانشجوی کارآمد، شرایط و امکانات مناسب محیط بالینی، تعاملات بین فردی موثر در محیط بالین و تعامل متقابل دانشکده و بالین در سطح مطلوب قرار دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه سطح مطلوبیت بدست آمده با تقویت جنبه های مثبت و اصلاح نقایص و نقاط ضعف، میتوان گامی موثر در راستای ارتقا کیفیت برنامه آموزشی بالینی پرستاری و رسیدن به سطح مطلوب برداشت./ح