دبير انجمن علمي مهندسي دانشگاه فردوسي مشهد خواستار حمایت صنعت از طرح های علمی دانشجویان شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد امير محمد ياوری در خصوص فعالیت‌های انجمن گفت: ممکن است يك طرح علمي از طرف دانشجويان ارشد مطرح ‌شود، اگر اين طرح نياز به تيم پژوهشي داشته باشد، انجمن فعاليتي را در راستاي جذب دانشجويان به اين طرح‌هاي علمي انجام مي‌دهد.

ياوري افزود: انجمن علمي مطابق آيين‌نامه وزارت علوم از چند شاخه كلي تشكيل شده است و فعاليت‌هاي ترويجي، پژوهشي، كارآفريني، آموزشي، بحث اختراع و نوآوري از جمله فعاليت‌هاي اين انجمن علمي‌ است.
وي تاكيد كرد: فعاليت‌هاي ترويجي، برگزاري سمينارها، همايش و مسابقات از فعاليت‌هاي انجمن علمي است كه داراي گستره‌هاي متفاوتي است و اين گستره‌ها مي‌تواند شهري، دانشكده‌اي و دانشگاهي باشد.
وي اظهار كرد: سمينار، همايش‌ و مسابقات به حمايت مالي نياز دارند و دانشگاه تا جايي كه توانسته است از اين طرح‌ها حمايت مي‌كند.
ياوري در پاسخ به چگونگي ميزان استقبال دانشجويان از حضور در انجمن‌، گفت: اين هنر خود دانشجويان است كه در شوراي مديريتي انجمن فعاليت كنند، دانشجويان مي‌توانند در انجمن مرتبط با رشته خود عضو شوند؛ طبق آيين وزارت علوم، تحقيقات و فناوري انتخابات برگزار مي‌شود تا شوراي مديريت، انجمن علمي را انتخاب ‌كنند.
وي در پايان از شرايط انتخابات انجمن علمي گفت: انتخابات انجمن‌ها دو سطح علمي و تجربي دارد، در بحث علمي دانشجو بايد در ميانگين معدل گروه درسي خود معدل بالايي داشته باشد تا بتواند در انتخابات شرکت کند و در سطح تجربي شايد معدل دانشجو مورد قبول نباشد اما با استفاده از تجربه‌اي كه در بحث اجرايي، برگزاري مسابقات و سمينارها دارد مي‌تواند در انتخابات انجمن‌ها شركت كند./س

برچسب ها: صنعت ، دانشگاه ، فردوسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.