رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اورژانس های بین جاده ای باید برای کاهش اتلاف وقت در رسیدن به محل سانحه و ارائه خدمات به مصدومان افزایش یابند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی رضوی، حسینعلی شهریاری در آستانه برگزاری دومین کنگره بین المللی ایمنی جاده ها اظهار کرد: درصد قابل توجهی از مرگ و میرهای تصادفات جاده ای در مسیر انتقال مصدوم از محل حادثه تا بیمارستان است.

وی افزود: این مرگ و میر ناشی از دسترس نبودن آمبولانس و وسائل نقلیه بیمارستان بوده که سبب حمل مصدوم توسط عموم جامعه می شود بنابراین آگاهی و آموزش عموم جامعه امری ضروری است.

شهریاری با بیان اینکه نیازمند آموزش بیشتر عموم جامعه و به تعبیری آموزش همگانی در حوزه ترافیک و خدمات درمانی پس از تصادف هستیم، خاطرنشان کرد: در حین انتقال مصدوم پس از تصادف باید آموزش هایی داده شود تا ازهرگونه خطرات از جمله قطع نخاع، خونریزی داخلی چون خونریزی شکمی و اندامها, انسداد راه تنفسی با اقدامات از پیش آموزش دیده جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: رسانه و بخش های مرتبط با این امر چون صداو سیما، اوژانس، آموزش و پرورش و دانشگاه می توانند نقش موثری در آموزش و تبلیغات همگانی ایفا کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه اندازی شبکه سلامت یاداور شد: این شبکه که هم اکنون در تهران راه اندازی شده با گسترش خود در تمام استان ها می تواند در حوزه آموزش موثر و کارآمد ظاهر شود.

شهریاری ادامه داد: یکی از اقدامات شاسته در سنوات گذشته در بخش تصادفات این ست که مصدوم را به راحتی پذیرش کرده و این شانس بیشتری را برای بهبود مصدوم فراهم می کند.

وی با برشمردن مولفه های موثر در کاهش مرگ و میر تصادفات به ویژه تصادفات جاده ای خواستار گسترش اورژانس های بین جاده ای شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آموزش نقش مهمی در میزان بهبود مصدوم دارد اما برخی مسئولیت ها با وجود نیروهای متخصص امکان پذیر است و از همین حیث باید در جاده ها اورژانس های بین جاده ای برای کاهش اتلاف وقت در رسیدن به محل سانحه و ارائه خدمات به مصدوم افزایش یابد.

گفتنی است دومین کنگره بین المللی ایمنی جاده ها 25و 26 بهمن ماه سال جاری در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار می شود/س. 


برچسب ها: شبکه ، سلامت ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.