ابوالقاسمي گفت : با واگذاری مدیریت بخش ها به پزشکان می توان ارزش افزوده بیمارستان ها را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر درمحل، دکتر ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز 18 بهمن در مراسم افتتاحیه اورژانس جدید بیمارستان مدرس افزود: بیمارستان مدرس تنها بیمارستان دولتی غرب تهران است که یکی از مشکلات این بیمارستان نداشتن اورژانس فعال بود که با تلاش های زیادی که انجام شد توانستیم اورژانس جدید و فعالی را با استانداردهای مشخص شده بازسازی کنیم.

وی گفت: باید توجه داشت میزان رضایتمندی آنطور که رابطه مستقیم با رفتار پرسنل و نحوه برخورد با بیمار دارد  در مقایسه با خدمات صرف پزشکی ارزش بالاتری دارد.

بنابراین پاسخگویی در اورژانس یک مقوله بسیار مهم است و باید امکانات ما در بیمارستان دولتی طوری باشد که فرقی بین خدمات بیمارستان دولتی با بیمارستان خصوصی وجود نداشته باشد.

ابوالقاسمی ادامه داد: بیمه مکمل باید در بیمارستان های دولتی نقش داشته باشد و این بیمارستان ها ورود پیدا کند و متعاقب 70 درصد هزینه هایی که در بیمارستان خصوصی پرداخت می کنند در بیمارستان دولتی هم پرداخت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: سیاست جدید سرپرست وزارت بهداشت این است که در مدیریت بیمارستان روسای بخش ها هم ایفای نقش کنند  که این پیشنهاد بسیار خوبی است چرا که می تواند در تأمین هزینه ها بسیار مفید واقع شود.

بنابراین هر کدام از روسای بخش ها که می خواهند در مدیریت بخششان نقش داشته باشند ما از آنها استقبال می کنیم به طوری که بتوانند ضریب اشغال تخت و بهره وری را افزایش دهند.

وی خاطرنشان کرد: ما چنین مدلی را از دو سال پیش از بیمارستان شهید فهمیده اجرا کردیم که نه تنها هیچ مشکلی برای بیمارستان پیش نیامد بلکه آغاز این کار باعث ایجاد ارزش افزوده به مبلغ 400 میلیون تومان شد، بنابراین به نظر می رسد که اجرای این برنامه می تواند فاصله بین قیمت تمام شده با تعرفه های موجود را کاهش دهد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار