دبير ستاد دائمي تسهيلات سفر آذربايجان شرقي اظهار داشت: گروه موسيقي عاشيقي و حركات آييني و آداب و رسوم مردم آذربايجان شرقی در مراسم افتتاحيه جشنواره ملي صداي عشاير هنرنمايي كرده و به خوبي درخشيدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدي افزود: گروه موسيقي محلي و حركات نمايشي و آييني آذربايجان شرقي در برنامه افتتاحيه اين جشنواره با حضور معاون اول رئيس جمهور كشورمان به هنرنمايي پرداختند.

وي با اشاره به حضور جمعيت بسياري در نخستين روز اين جشنواره، خاطرنشان كرد: غرفه آذربايجان شرقي در سالن 40 A با استقبال چشمگير و قبال توجه حضار روبرو شده است .

محمدي افزود: غذاهاي محلي عشاير، آداب و رسوم، آيين ها و جشن ها و نمايش هاي آييني عشاير آذربايجان شرقي در چادرها و غرفه هاي برپا شده تحسين بازديد كنندگان از اين جشنواره پايتخت را در روز نخست آن به دنبال داشت.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان ارائه و عرضه صنايع دستي آذربايجان شرقي را از ديگر برنامه هاي استان در جشنواره عنوان كرد و گفت: صنايع دستي متنوع و كاربردي اين استان به ويژه محصولات عشاير همواره يكي از اصلي ترين جاذبه هاي گردشگري اين خطه بوده است.

محمدي تنوع، تركيب رنگ و زيبايي البسه و پوشاك محلي آذربايجان را عامل ديگري براي استقبال خوب مخاطبان از غرفه اين استان در جشنواره دانست و تصريح كرد: نحوه دوخت البسه محلي آذربايجان شرقي كه چندي پيش نيز در فهرست آثار ملي به قبت رسيد راوي يك فرهنگ طولاني و بومي است كه با كمترين ميزان تغيير همچنان اصيل و زيبا مانده است.

وي با اشاره به حضور پربار عشاير آذربايجان شرقي در اين جشنواره تشريح كرد: آذربايجان شرقي داراي 14 هزار خانوار عشايري است كه گلچيني از آنها با برپايي آلاچيق ها، چادرها و برپايي نمادين آيين هاي مختلف سنتي عزاداري و عروسي به معرفي آداب و سنن خود مي پردازند.

يادآور مي شود، جشنواره «صداي ملي عشاير» از روز 14 تا 19 بهمن و همزمان با دهه مبارك فجر در محل نمايشگاه بين المللي تهران پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود/س

برچسب ها: یکه تازی ، موسیقی ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.