عضو هيئت رئيسه كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: برابر ماده 81 قانون برنامه پنج ساله، دولت مكلف است جدول منابع و مصارف ارزي را همراه بودجه چند دوازدهمي به مجلس ارائه كند.

"محمد سقايي" نماينده مردم استهبان و نيريز در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه دولت به همراه لايحه بودجه سنواتي مكلف به ارائه بودجه چنددوازدهمي است، گفت: روز سه‌شنبه نمايندگان با استناد به ماده 188 آينن‌نامه داخلي تذكري به رئيس‌جمهور دادند كه بر اساس قانون اساسي دولت موظف به ارائه بودجه چنددوازدهمي علاوه بر لايحه بودجه سنواتي سال 92 است.
 
وي در ادامه تصريح كرد: برابر ماده 81 قانون برنامه پنج‌ساله دولت موظف است در كنار بودجه چند دوازدهمي جدول منابع و مصارف ارزي را همزمان به بهارستان ارائه كند.
 
عضو هيئت رئيسه كميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اينكه قطعا رسيدگي و تصويب بودجه در سال جاري امكان‌پذير نخواهد بود، تاكيد كرد: براي جلوگيري از بروز چالش و مشكلات اقتصادي در تامين بودجه دستگاههاي اجرايي و مردم در سال آتي، دولت مكلف است علاوه بر ارائه بودجه چند دوازدهمي جدول منابع و مصارف ارزي را نيز تقديم مجلس كند.
 
وي در پايان با تاكيد بر اينكه دولت بايد هرچه سريعتر لايحه بودجه سال 92 را تقديم مجلس كند، خاطرنشان كرد: قطعا بودجه بايد در قالب لايحه از جانب دولت ارائه شود و سابقه نداشته كه مجلس براي بودجه سالانه كشور طرح تهيه كرده و اقدامي صورت دهد چرا كه اين اقدام با قانون اساسي مغاير است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بودجه ، دوازدهمی ، ارز ، جدول ، سقائی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار