با انجام بررسی های فنی و عمرانی خیابان یافت آباد برای تبدیل به پیاده راه آماده سازی می شود.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از  شهرداری منطقه 17، این طرح که برای اولین بار سال 1385 به صورت جدی مطرح شد و اجرای آن به دلیل موانع فنی مسکوت ماند، این بار برنامه ریزی جامع فنی و عمرانی اجرا خواهد شد.  
شهردار منطقه 17در این باره گفت: «خیابان یافت آباد یکی از معابر پرتردد منطقه است که اگرچه عرض مناسبی هم دارد، با این حال تردد خودروها و حضور نامنظم ماشین های بارگیری و تخلیه اقلام چوبی ترافیک این خیابان را چند برابر کرده است. این موراد و البته تاثیر بار کاذب ترافیکی این خیابان بر ترافیک بزرگراه شهید آیت الله سعیدی باعث شد دوباره این طرح را بررسی کنیم.» بهروز محمدزاده به احتمال برچیده شدن پل امین المک میز اشاره کرد و گفت: «با استمرار شکایت کسبه ای که مغازه شان زیرسایه پل امین الملک از دید خریداران لوازم چوبی و رونق دور مانده بود، طرح برچیده شدن این پل هم به طرح پیاده راه سازی افزوده شد. با بررسی های اولیه ما به این نظر رسیدیم که این پل تاثیر چندانی بر تسهیل و روان سازی ترافیک محله ندارد، به همین دلیل والبته پس از تحقیقات بیشتر احتمال برچیده شدن آن هم وجود دارد.»  
شهردار منطقه 17 به تدابیری که برای اجرای موفقیت آمیز این طرح اندیشیده شده، اشاره کرد و افزود: «برای اینکه رضایت شهروندان و کسبه را همراه با هم داشته باشیم، طرح تخلیه و بارگیری در ساعات مشخص را اجرا می کنیم. یعنی صاحبان مغازه های لوازم چوبی در ساعتی از روز یا شب که تداخل کمتری با رفت و آمد عابران پیاده تداخل داشته باشد، می توانند برای تخلیه و بارگیری اقلام مورد نیاز خود اقدام کنند.»
 
همچنین در همین زمینه شهردار منطقه 17، از اجرای یک طرح جدید تجاری برای نخستین بار در کشور خبرداد: «معمولا شهروندان شب هنگام زمان بیشتری برای گشت و گذار  در این بازار فرامنطقه ای دارند. با اجرای طرح «بازار شب» و تامین روشنایی لازم معابر منتهی به این محدوده امکان برپایی یک بازار شبانه روزی را برای کسبه فراهم می کنیم.
همچنین در مسیر پیاده راه استراحتگاه، غذاخوری کوچک و غرفه¬های سرگرمی برای کودکان قرار می دهیم و  اداره این غرفه ها را به بومیان محله و البته جویای کار می سپاریم. این کار کمک می کند بازدید کنندگان از حضور در این بازار لذت بیشتری ببرند و برای عده ای هم کارآفرینی شود.»  
به گفته بهروز محمدزاده، مدیریت شهری منطقه معتقد است، با این کار یکی از قدیمی ترین بازارچه های بازار امین الملک ؛ بازارچه خردپی دوباره رونق بیشتری می گیرد و احیا می شود. در صورت همکاری مغازه داران و اهالی هم ممکن است طرح هایی برای ساخت نمای سنتی در این محدوده هم انجام شود. 
وی تصریح کرد: «پیش از این برخی از شهروندان منطقه هم نسبت به ایجاد مزاحمت وانت بارها در این محوطه برای خریداران و ساکنان املاک مشرف به بازارچه ابراز گلایه مندی کرده بودند که با اجرای این طرح تدابیری اندیشیده خواهد شد تا این مشکلات رفع شوند. همچنین در بازار یافت آباد از ماشین های برقی کوچک برای جابجایی شهروندان به ویژه خانواده-هایی که فرزند خردسال یا افراد کهنسال همراه خود دارند، استفاده می شود./ف
برچسب ها: خیابان ، پیاده ، عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.