فرمانده سابق کل ارتش گفت: اگر امروز جنگ نرم، جنگ سايبري و هجمه رسانه‌اي عليه کشورمان وجود دارد مشکلاتي است که پيش‌روي هر انقلاب اصيل و داراي پيشرفتي قرار مي‌گيرد و با راه‌اندازي اتاق‌هاي فکر و ابتکار مي‌توان با اين مشکلات مقابله کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، "اميرسرلشکر محمد سليمي" ظهر امروز در مراسم سالروز نيروي هوايي ارتش که در سالن اجتماعات شرکت فرودگاه‌هاي کشور برگزار شد، با بيان اين‌که دکترين جمهوري اسلامي ايران بر اساس آموزه‌هاي قرآن کريم است، تصريح کرد: هيچ مشکل ريز و درشتي در قرآن بدون راهکار نيست، بنابراين بايد انس بيشتري با اين کتاب آسماني داشته باشيم.

وي افزود: در قرآن کريم، يوم‌الله به عنوان روزهاي تلخ و شيرين براي عبرت گرفتن بشر آمده است.

مشاور عالي مقام معظم رهبري با اشاره به مناطق جدا شده از ايران در دوره‌ قاجار تصريح کرد: اگر کودکان ما از ما بپرسند که چرا اين مناطق از کشور ما جدا شده است، چه جوابي مي‌توان به آنان داد؟ جز سکوت هيچ جوابي نداريم.

وي ارتش را بازوي اقتدار کشور توصيف کرد و ادامه داد: اين بازوي پرقدرت کشور در جريان پيروزي انقلاب اسلامي، خود را به اثبات رساند و با وجود مشکلات فراوان و مخالفت‌هاي بختيار، امام(ره) را به سلامت به خاک ميهن رساند و با حضور در مدرسه علوي و بيعت با امام(ره) افتخاري ديگري آفريد که اين تفکر الهي تا دوران جنگ تحميلي و‌ پس از آن نيز ادامه يافت و تقويت شد.

سليمي حضور 95 درصدي ملت در صحنه‌هاي انقلاب را جزء معجزات الهي ارزيابي کرد و اظهار داشت: رهبر انقلاب کلام خدا را جاري کرد و صداي اين کلام به دل‌هاي مردم نشسته و آنان را به خيابان‌ها کشاند.

فرمانده سابق کل ارتش، نيروي هوايي را ميراث‌دار شهدايي چون بابايي و دوران خواند و ادامه داد: تهديد‌شناسي و بهترين راه پيدا کردن مقابله با تهديدات، تضمين‌کننده موفقيت يک نظام است.

مشاور عالي مقام معظم رهبري تصريح کرد: در طول گذشت انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي، دشمن انواع تهديد‌ها را عليه کشورمان اعلام کرده، اما نتوانسته امنيت ملي را خدشه‌دار کند، زيرا ملت فهيم ايران با حضور به موقع در صحنه‌هايي مانند 22 بهمن، پشتيباني خود را از نظام اعلام کردند.

وي با اشاره به شکستن زنجيره دفاعي استکبار جهاني در پيمان ناتو، سنتو و سيتو توسط امام راحل‌(ره) اظهار داشت: فرياد‌هاي الله‌اکبر مردم، پايگاه‌هاي نظامي دشمن را از آنان گرفت و باعث بهره‌برداري استراتژيک نيرو‌هاي مسلح کشورمان از امکانات پيشرفته آنان شد.

سليمي يادآور شد: ايراني که روزي به واسطه همسايگي با شوروي در جهان شناخته مي‌شد امروز توسط افرادي مانند برژينسکي، عامل پايين آمدن جايگاه قدرت استکباري آمريکا شده است.

وي ادامه داد: نماينده آمريکايي با روشنگري که ايران در بين جهانيان انجام داده، خواستار توضيح رئيس جمهور آمريکا در رابطه با رفتار دوگانه با القاعده شد.

مشاور عالي مقام معظم رهبري اظهار داشت: مرکز عالي بررسي مسائل استراتژيک آمريکا مشکل اين کشور براي شکست ايران را وجود ابر حريفي به نام آيت‌الله العظمي خامنه‌اي دانست که به نقشه راه آنان واقف بوده و پيروي و حمايت معتقدانه ملت ايران را به دنبال خود دارد.

سليمي خاطرنشان کرد: اگر امروز جنگ نرم، جنگ سايبري و هجمه رسانه‌اي عليه کشورمان وجود دارد مشکلاتي است که پيش‌روي هر انقلاب اصيل و داراي پيشرفتي قرار مي‌گيرد و با راه‌اندازي اتاق‌هاي فکر و ابتکار مي‌توان با اين مشکلات مقابله کرده و کشور را به قله‌هاي سعادت رساند.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار