گروه اسلام‌ستيز موسوم به «عليه قرآن» در ايالت «تورگووی» سوئيس در تلاش هستند تا از ادامه تدريس علوم اسلامی در مدارس جلوگيری كنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، گروه اسلام‌ستيز موسوم به «عليه قرآن» با ارائه شكايتی به دادگاه فدرال سوئيس، توقف تدريس علوم اسلامی در مدارس ايالت تورگووی را خواستار شد.

درخواست اين گروه ضداسلامی سال گذشته توسط شورای عالی ايالت تورگووی مورد بررسی قرار گرفته و رد شده بود ولی اين گروه اين‌بار تصميم دارد تا شكايت خود را به دادگاه فدرال ارائه كند.

اسلام‌ستيزان سوئيسی كه طی سال‌های اخير بارها تلاش كرده‌اند تا با ممنوع كردن ساخت مناره و مقابله با گشايش مراكز آموزش اسلامی از رشد روزافزون گرايش شهروندان به اسلام جلوگيری كنند ولی با مشاهده شكست‌های پياپی در اين عرصه، اين‌بار تصميم گرفته‌اند تا مبارزه بی‌ثمر خود را به عرصه آموزش‌های درسی نيز بكشانند.

اين افراد ضمن توهين به مسلمانان و مقدسات اسلامی، تلاش می‌كنند تا چهره اسلام را با توسل به دلايل واهی مخدوش كنند ولی شورای عالی تورگووی، با رد همه شكايت‌های ارائه‌شده توسط اين گروه، همچنان به مقابله با اسلام‌ستيزان اين ايالت ادامه می‌دهد.

دروس اسلامی به عنوان واحدهای انتخابی در برخی مدارس ايالت تورگووی تدريس می‌شود تا دانش‌آموزان مسلمان در كنار يادگيری دروس اجباری، بتوانند با تعاليم دينی خود نيز آشنا شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار