مدیر شیلات تنکابن گفت: تنکابن قطب تولید ماهی کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، صفت‌‌ا‌لله برخی افزود : تنکابن با دارا بودن بیش از 40 مرکز تولید پرورش ماهیان سردآبی مقام اول تولید در استان مازندران را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد : از حدود 12 هزار تن تولید استان مازندران، شهرستان تنکابن 47 درصد از سهم تولید را به خود اختصاص داده است که بیشتر آنها در ارتفاعات مناطق 3 هزار و 2 هزار و بقیه در حاشیه‌های جلگه‌ای به تولید و عرضه می‌پردازند.

مدیر شیلات تنکابن با اشاره به اینکه ظرفیت‌های توسعه بخش شیلات در ناحیه تنکابن بسیار بالاست، خاطر نشان کرد: علاوه بر موقعیت‌های ویژه خدادادی و طبیعی تنکابن، 170 فارغ‌التحصیل رشته شیلات از فرصت‌های خوبی برای تبدیل شدن به قطب تولید در این عرصه برخوردار هستند.

برخی در ادامه گفت: پروژه مورد بهره‌برداری امروز یک واحد تولید ماهیان سردآبی با ظرفیت رسمی 40 تن است که در حال حاضر بچه‌ماهی‌های آن از منطقه 2 هزار و 3 هزار تنکابن تامین می‌‌شود.

وی با اعلام اینکه مجری و سرمایه‌گذار این پروژه از کارشناسان فارغ‌التحصیل رشته شیلات است، افزود: سهم آورده این پروژه توسط سرمایه‌گذار 150 میلیون‌ تومان و میزان تسهیلات بانکی آن 120 میلیون تومان است./س

برچسب ها: تنکابن ، قطب ، ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.