اتحاديه‌هاي کارگري خطوط هوايي ملي ايبرياي اسپانيا از برنامه خود براي برگزاري اعتصاب ۱۵ روزه خبر داده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، اتحاديه‌هاي کارکنان زميني و خدمه کابين خطوط هوايي اسپانيا روز چهارشنبه اعلام کردند، در فاصله روزهاي ۱۸ تا ۲۲ فوريه و ۴ و ۸ و ۲۲ مارس اعتصاب خواهند کرد.
برنامه اتحاديه‌هاي کارگري خطوط هوايي اسپانيا براي برپايي اعتصاب پس از آن اعلام شد که آن‌ها نتوانستند با مقام‌هاي شرکت درباره کاهش نيروي انساني و هزينه‌ها به توافق برسند.
ايبريا به همراه بريتيش ايرويز، بخشي از گروه خطوط هوايي بين‌المللي (IAG) به شمار مي‌آيد که در نهم نوامبر از طرح‌کاهش ۴۵۰۰ کارمند و کاهش ۲۵ تا ۳۵ درصدي حقوق کارکنان اين شرکت خبر داد.
سه اتحاديه بزرگ در اسپانيا موسوم به کميسيون‌هاي کارکنان (CCOO) ،  اتحاديه عمومي کارکنان ، (UGT) اتحاديه خلبانان خط هوايي اسپانيا (SEPLA) اعتراض و مخالفت خود را با اين طرح‌ها اعلام کرده‌اند.
شرکت مادر ايبريا به اتحاديه هاي کارگري تا پايان ژانويه مهلت داده است تا درباره کاهش دستمزدها به توافق برسند. ايبريا گفته است، به دليل بحران اقصتادي در اسپانيا و منطقه يورو ، برنامه کاهش دستمزدها ضروري است.
در چهاردهم نوامبر، شش خطوط هوايي فعال در اسپانيا، بيش از ۶۰۰ پرواز خود از جمله ۲۵۰ پرواز بين‌المللي را به دليل سياست‌هاي رياضتي دولت مارينو راخوي، نخست وزير اسپانيا حذف کردند.
دولت اسپانيا به دليل اتخاذ سياست رياضتي که بيشترين صدمه آن را اقشار متوسط و کارگر متحمل مي‌شوند، با انتقادهاي شديدي روبروست.
اين درحالي است که دولت همچنان بر ادامه اين سياست پافشاري و آن را براي خروج اين بحران ضروري مي‌داند.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار