د ر مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره موسیقی فجر، در حضور وزیر ارشاد معاون امور هنری و استاد حسین دهلوی، از مصطفی کمال پورتراب و حسن کسایی تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران بیست و دومین دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری کامبیز روشن روان در سال 1385 در تهران و چابهار آغاز به کار کرد.
در این دوره از جشنواره موسیقی فجر، ارکستر فیلارمونیک اوکراین و  گروه شمس، اجرا داشتند و خواننده این اجرا نیز حمیدرضا نوربخش بود.
قطعه های ساخته شده توسط کیخسرو پورناظری وطهمورث پورناظری در نهایت و با پافشاری این گروه، به قطعه هایی با کلام برای ارکستر تبدیل شد که صدای نوربخش مانند یک ترکیب کولاژ در این اجرا به نظر می رسید.
بیست ودومین جشنواره موسیقی فجر از 9 تا 18 دی در 9 سالن شهر تهران برگزار شد و در این دوره برخلاف دوره های پیشین که جشنواره تنها محدود به پایتخت بود این بار برخی از گروهها به چابهار رفتند و بخشی از برنامه های جشنواره در این شهر نیز برگزار شد.
بیست و دومین جشنواره موسیقی فجر در بخش هایی همچون موسیقی ایرانی، بانوان، جوان، نواحی، کلاسیک ،  ارکسترها، سخنرانی، تکنوازی و بین الملل برگزار شد.
در این دوره کنسرت ارکستر فیلارمونیک ارمنستان به همراه گروه کر نوری که به دکلمه تاریخ اسلام با پس زمینه موسیقی تبدیل شده بود، مردم را از دیدن این  اجرا دلسرد کرد و بسیاری از آنها تالار وحدت را ترک کردند.
جشنواره بیست و دوم موسیقی فجر ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نادر مشایخی که قرار بود این بار برنامه اش را تنها به اجرای ساخته های آهنگسازان ایرانی اختصاص دهد ضعیف ترین اجرای خود را ارائه کرد به نحوی آهنگسازانی همچون محمد سریر، هوشنگ کامکار و شاهین فرهت که برای شنیدن اثر خود به تالار وحدت آمده بودند با ناراضایتی سالن را ترک کردند که شاهین فرهت دلیل این اجرای ضعیف را تمرینات کم ارکستر سمفونیک تهران عنوان کرد.
در مراسم پایانی دوره بیست و دوم، از مصطفی کمال پورتراب و حسن کسایی به  عنوان دو فعال ارزشمند و پیشکسوت موسیقی در حضور وزیر ارشاد، معاون امور هنری و حسین دهلوی، تقدیر به عمل آمد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.