شعله هاي آتشين و بروز اتفاقات داغ ابتداي سال توسط حوزه هنري به جشنواره فيلم فجر نيز سرايت کرده است.

"سعيد سهيلي" ،کارگردان، در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص روند برگزاري جشنواره و حضور کارگردانان فيلم اولي در اين دوره گفت: ابتدا بايد ديد که آيا جشنواره فيلم فجر بين اللملي هست يا نه و با توجه به گذشت چند روز از برگزاري و حضور فيلم هايي چون تله فيلم يا ويدئويي شاهد جشنواره اي بين اللملي نيستيم.



وي ادامه داد: در جشنواره امسال تقريبا حدود 20 کارگردان فيلم اولي حضور دارند که فيلم سينمايي نساخته اند بلکه با بودجه اندک به صورت تجربي و دست گرمي فيلمي از روستا و شهر خود ساخته اند که اين اتفاق ضعيف ترين جشنواره فجر را رقم زد.
سهيلي عنوان کرد: مسئولان و مديران با حضور فيلم سازان جوان و نگاه هاي جديد، به خود مي بالند اما نمي دانند که اين اتفاق ممکن است فاجعه بار نيز باشد.
وي در خصوص ورود فيلم سازان به عرصه هنر افزود: سينما هنري است که برخي از فيلم سازان به راحتي و برخي ديگر به سختي ورود پيدا مي کنند اما نکته جالب زماني است که فيلم سازاني که راحت وارد مي شوند و با يک نمايش فيلم در جشنواره مطرح مي شوند، به راحتي نيز از دوره رقابت حذف مي شوند.   
سهيلي در ادامه در خصوص نبود فيلم سازان بزرگ سينمايي ابراز داشت: در صورت آماده بودن برخي از فيلم ها و تمايل نداشتن کارگردانان براي حضور بايد به آنها حق داد چراکه براي هيچ يک از فيلم سازان حرفه اي و جوان اينگونه رقابت مناسب نيست و براي جشنواره اي حرفه اي بايد بهترين ها و پيشکسوتان حضور داشته باشند.
وي در خصوص بخش بين المللي نيز اظهار داشت : بخش بين المللي نيز يک شوخي است چراکه فيلم هاي ناشناخته به همراه فيلم سازان ناآشنا در جشنواره حضور دارند .
سهيلي درباره علل اصلي بي رمق و سرد بودن جشنواره امسال افزود: به طور قطع سرد و بي رمق بودن جشنواره به اتفاقات ابتداي سال بر مي گردد که حوزه هنري و برخي از اهالي سينما مستقر در حوزه هنري آتش به جان سينما انداختند.
وي تاکيد کرد: اين اتقاقات ارشاد را تحت تاثير قرار داد که سانسوري و سختگيري هاي خود را بيشتر کند و همچنين فيلم سازان نيز دچار خود سانسوري شوند و زبانه اين آتش و يا دود آن به چشم فيلم سازان و جشنواره بخورد./ص


براي ديدن اخبار و عكسهاي جشنواره اينجا را كليك كنيد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.