بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد پنجشنبه شب قتل «شکری بلعید» از رهبران سیاسی مخالف دولت تونس را محکوم کرد و از این کشور خواست تا به دوره انتقالی دموکراتیک ادامه دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری شین هوا ، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد پنجشنبه شب قتل «شکری بلعید» از رهبران سیاسی مخالف دولت تونس را محکوم کرد و از این کشور خواست تا به دوره انتقالی دموکراتیک ادامه دهد.

سخنگوی بان کی مون در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد:« دبیر کل مقامات تونسی را به پیشبرد روند اصلاحات تشویق می کند. اقدامات خشونت آمیز سیاسی نباید دوره انتقالی دموکراتیک را از مسیر خود خارج کند.»

بلعید دبیر کل جنبش میهن پرستان دموکرات و یکی از رهبران جبهه مردمی تونس بود.

 او چهارشنبه صبح در حالی که از خانه خود در پایتخت تونس خارج می شد، هدف تیراندازی قرار گفت. این حمله چندین تظاهرات و درگیری های پراکنده ای را به همراه داشت.

دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد:« پیشرفت های مهم در دوره انتقالی در تونس تحقق یافته است و در عین حال هنوز کارهای زیادی در خصوص آنچه به روند قانون اساسی مربوط می شود و برای پاسخگویی به توقعات ملت تونس در باره طرح های اقتصادی و اجتماعی باید انجام شود.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار