نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی توسعه منطقه آزاد ارس اقتصاد شمال غرب کشور را متحول می سازد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، آیت الله شبستری دردیدار با مدیرعامل و اعضای شورای معاونان منطقه آزاد ارس مناطق آزاد را یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: مناطق آزاد و بخصوص ارس از ثمرات انقلاب هستند و توسعه فعالیت های اقتصادی منطقه آزاد ارس چرخه اقتصاد و اشتغال استان و شمال غرب کشور را متحول می سازد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به رشد فزاینده فعالیت های اقتصادی و تولیدی منطقه آزاد ارس در ماه های اخیر افزود: امیدواریم ثمرات توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ارس به استان و شمالغرب کشور نیز برسد.

آیت الله مجتهد شبستری ضمن ابراز رضایت از انتصاب آقای صادق نجفی به سمت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با توجه به سوابق درخشان ایشان در سالهای متمادی در حوزه بازرگانی استان آذربایجان شرقی گفت: قطعا با وجود آقای نجفی اقتصاد منطقه آزاد ارس توسعه روز افزون می گیرد.

توانمندیهای منطقه آزاد ارس را برای ارتقاء اشتغال استان قابل توجه دانست و تاکید کرد: گسترش تولید داخلی و افزایش صادرات غیر نفتی برای گریز از تحریم های سنگین اقتصادی و ایجاد اشتغال مولد از نیازهای اساسی کشور است و منطقه آزاد ارس می تواند نقش مهمی در دستیابی به این اهداف داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی همچنین بر احداث بیمارستان در منطقه مرزی جلفا جهت درمان اتباع خارجی ورودی از جلفا تاکید کرد.

آیت الله شبستری با اشاره به اهمیت پروژه پمپاژ آب رودخانه ارس و نیاز استان گفت: با انتقال آب رودخانه ارس به دشت های گلفرج،مرند،شبستر و تبریز تحول بزرگی در فعالیت های کشاورزی و صادرات غیرنفتی استان روی می دهد که بعلت مشکلات اعتباری، دولت قادر به تامین بودجه این پروژه عظیم نیست و امیدواریم منطقه آزاد ارس با وجود سرمایه های موجود این تحول عظیم را عملی سازد.

وی یکی از مشکلات تولید کشور را مسائل ارزی سرمایه گذاران و مسائل بوجود آمده در هدفمندسازی یارانه ها عنوان کرد و گفت: گسترش تولید داخل و صادرات غیرنفتی و کاهش واردات به کشور نیازمند ارتقاء سطح تولیدات داخل و افزایش اشتغال است و باید مورد توجه دولت قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز با تشریح فعالیتهای اقتصادی در حوزه تولید و صادرات و افزایش چشمگیر سرمایه گذاری های داخلی و خاجی در منطقه آزاد ارس گفت: با روند پیش رو و برنامه ریزی های انجام شده در آینده نزدیک، منطقه ارس به یکی از قطبهای مهم تولید و صادرات در کشور تبدیل می شود.

صادق نجفی افزود: محور اصلی فعالیت مناطق آزاد در کشور ایجاد زمینه های لازم برای کسب ارزش افزوده بیشتر برای کاهش هزینه های تمام شده کالاها و افزایش صادرات حاصل از تولید داخل و جلوگیری از صادرات نفتی با رونق بخشی به صادرات غیر نفتی است و منطقه آزاد ارس تاکنون در کمتر از دو سال فعالیت رسمی خود موفقیت های چشمگیری در این عرصه ها بدست آورده است.

وی افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در نقطه صفر مرزی با کشور های ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان زیرساختهای لازم برای توسعه فعالیت های اقتصادی فراهم شده است.

صادق نجفی با اشاره به صادرات انجام شده از منطقه آزد ارس گفت:در ده ماه نخست سالجاری بیش از 120 ملیون دلار کالا از این منطقه صادر شده است که این رقم معادل کل صادرات در سال 1390 است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام اینکه در حال حاضر 65 واحد تولیدی در حال ساخت و ساز هستندگفت: با یاری خداوند نزدیک به یک هزار شغل در سال آینده در منطقه آزاد ارس ایجاد می شود که در نوع خود کم نظیر است.

نجفی گفت: گسترش و رونق فعالیت های کشاورزی یکی از اهداف مهم منطقه آزاد ارس برای توسعه میباشد و در این راستا تمام زیرساخت های لازم برای اجرای این فعالیت ها انجام شده است و در سال آینده بزرگترین مجتمع گلخانه ای کشور آغاز بکار می کند./ب

 

برچسب ها: توسعه ، منطقه ، آزاد ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.