همزمان با گرامی داشت ایام الله دهه فجر: ضریح مطهر امامزاده سلطان ابراهیم)ع) سمیرم غبارروبی و عطرافشانی شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم در مراسم غبارروبی و عطرافشانی امامزاده سلطان ابراهیم گفت: شهرستان سمیرم دارای 23 امامزاده، مقبره و قدمگاه است که امامزاده سلطان ابراهیم شاخص ترین آن ها و به عنوان قطب فرهنگی شهرستان است.

وی افزود: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، بیشتر برنامه های فرهنگی و قرآنی به سمت بقاع متبرکه شهرستان سوق داده شده است.

علی مبشّری تصریح کرد: در این راستا، فعالیت های فرهنگی چون ولادت، شهادت، محفل انس با قرآن، طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن، مراسم تاسوعای حسینی، ادعیه، طرح نشاط معنوی و برگزاری نماز جماعت در بقاع متبرکه شهرستان برگزار می شود.

وی با اشاره به درحال اجرا بودن طرح ملّی امامزاده سلطان ابراهیم، زمان آغاز عملیات عمرانی این امام‌زاده را سال 84 اعلام کرد و گفت: طرح جامع امام‌زاده سلطان ابراهیم شامل آیتم های صحن و رواق، دارالقرآن، حوزه علمیه، پارکینگ، زائرسرا گلدسته، ایوان، تربت خانه، فضای سبز، مسجد، خانه عالم، وضو خانه، دفتر هیئت امنا، اتاق مشاوره، منزل خادم، دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی، کتابخانه، ضریح، زائرسرا، مجموعه‌های بهداشتی و... می باشد.

مبشری خاطرنشان کرد: امامزاده ابراهیم مشهور به سلطان ابراهیم از بزرگان سادات حسینی در قرن سوم هجری قمری و از نخستین مهاجران این خاندان به اصفهان است که نسبت ایشان با چهار واسطه به امام زین العابدین(ع) بر می‌گردد.

در این مراسم معنوی كه با مداحی و مرثيه‌خوانی همراه بود، درب ضريح مطهر جهت غبارروبی باز شد و دوست‌داران خاندان عصمت و طهارت(ع) به زيارت قبر مطهر امامزاده سلطان ابراهیم(ع) پرداختند. /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.