باهمکاري مرکز استاندارد اولين مرکز تست ماشين‌آلات سنگين، راه سازي و کشاورزي در تراکتورسازي ايران راه اندازي شد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، مدير‌عامل گروه صنعتي تراکتورسازي ايران با اعلام اين خبر گفت: اين مرکز با استفاده از امکانات بالقوه گروه صنعتي تراکتورسازي ايران و با سرمايه گذاري نزديک به 6ميليارد ريال همزمان با ايام الله دهه فجر به بهره برداري رسيد.

ابراهيمي افزود: براي راه‌اندازي و تجهيز اين مجموعه از کارشناسان و نيروي متخصص تراکتورسازي و امکانات بالقوه اين گروه بهره گرفته شده که اين امر در کاهش هزينه و ميزان سرمايه‌گذاري تاثير بسزايي داشته است.

وي با اشاره به اينکه با راه‌اندازي اين مرکز تست، گمرگ کالاهاي وارداتي در اين حوزه را به اين مجموعه جهت تاييد ارجاع خواهد داد، گفت: با کنترل اين کالاها در واقع از ورود ماشين‌آلات و ادوات، به خصوص در حوزه ماشين‌آلات سنگين، به کشور جلوگيري خواهد شد، مگر از طريق مبادي غيرقانوني و قاچاق. ابراهيمي اضافه کرد: تلاش مي‌شود اين آزمايشگاه با دريافت تاييديه نظام تاييد صلاحيت ايران، جزء آزمايشگاه‌هاي نظام بين‌المللي به ثبت برسد تا علاوه بر ايران، گواهينامه‌ها و تاييديه‌هاي آن در سطح جهاني نيز معتبر باشد.

اين فعال عرصه صنعت کشور ضمن تاکيد بر جايگاه تجاري آذربايجان شرقي گفت: راه‌اندازي مرکز تست ماشين‌آلات سنگين، راه‌سازي و ادوات کشاورزي، در منطقه آذربايجان که متصل به شاهراه‌هاي حمل و نقل و تجارت جهاني است نه تنها از ورود کالاهاي بي‌کيفيت به کشور جلوگيري مي‌کند، بلکه نقش تعيين‌کننده‌اي نيز در کاهش بار هزينه‌اي توليد‌کنندگان، وارد‌کنندگان و صادرکنندگان خواهد داشت.

وي با تاکيد به ورود بسياري از تراکتورهاي چيني و هندي به کشور بدون کسب استانداردهاي ايران گفت: اين تراکتورهاي بي‌کيفيت به دليل نداشتن خدمات پس از فروش، نبود قطعات يدکي و عدم سازگاري با کشاورزي ايران مشکلات عديده اي را براي کشاورزان به وجود آورده‌اند.

ابراهيمي از راه‌اندازي مرکز تست موتورهاي ديزلي در مجموعه تحت مديريتش خبر داد و گفت: راه اندازي مرکز تست موتورهاي ديزلي نيز براي تست موتورها و عيب‌يابي موتورهاي توليدي و وارداتي در برنامه کاري موتورسازان گروه صنعتي تراکتورسازي قرار گرفته است./ع

برچسب ها: ماشین ، افتتاح ، سنگین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.