عضو مجمع تشيخيص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامي از همان ابتدا عدم وابستگي خود را به شرق و غرب اعلام و تکيه خود را بر سه رکن دين ، رهبري و مردم اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ حسين صفارهرندي در گفتگوي ويژه خبري شبکه دوم سيما با اشاره به روند شکل‌گيري انقلاب اسلامي گفت: برخلاف ساير انقلاب‌ها، در  انقلاب اسلامي شاهد حضور گروه‌هاي پيشتاز نبوديم و مردم از ابتدا سمت و سوي انقلاب را مي‌دانستند و خودشان هدف آن‌ را انتخاب کرده بودند.

وي با بيان اينکه در انقلاب اسلامي اين‌گونه نبود که نخبگان انقلاب خط آن‌را براي مردم روشن کنند، افزود: اين نکته مهمي در انقلاب اسلامي بود و ارجاع انقلاب به موضوعات ذهني مردم همچون واقعه عاشورا نمود پيدا مي‌کرد.

اين فعال سياسي با اشاره به سوابق ساير انقلاب‌ها مانند انقلاب فرانسه و انقلاب روسيه و زد و خوردهاي پس از آن، اضافه کرد: برخلاف ساير انقلاب‌ها در انقلاب اسلامي وقتي مردم مي‌ديدند که انقلاب در خطر است به ميدان مي آمدند و اين وجه تمايز اصلي آن با ساير انقلاب‌ها بود.

صفارهرندي به فتنه‌ها و توطئه‌هاي گوناگون نظام سلطه عليه انقلاب اسلامي اشاره کرد و گفت: در انقلاب اسلامي مردم به دنبال تغيير خود، براي هر اتفاق بيروني آماده بودند و در اين ميان نقش رهبري نيز بسيار مهم بود که در ساير انقلاب‌ها وجود نداشت.

وي خصوصيت بارز انقلاب اسلامي را نفوذ محتواي آن به ميان مردم دانست و گفت: ‌به همين علت است که مردم در هر شرايطي پاي انقلاب ايستاده‌ و توطئه هاي دشمنان هم کارساز نبوده است.

صفارهرندي با اشاره به تلاش غرب براي ارائه تصوير نادرست از انقلاب اسلامي و آشوبگر خواندن انقلابيون ايران، بيان کرد: اين در شرايطي بود که انقلاب مي‌خواست عرصه نويني را به جهان معرفي کند و اين معنا با تاسي به مشروعيت اسلام طعم شيرين آن‌را به کام ملت بنشانند.

وي با اشاره به تاکيد حضرت امام خميني(ره) در بازسازي کشور تصريح کرد: اين حرکت بنيان‌گذار جمهوري اسلامي ايران نشان داد که ما در هر حال کشور را مي‌سازيم و امروز بگونه‌اي است که ايران از رشد علمي قابل ملاحظه اي برخوردار شده است.

صفارهرندي تلاش براي خودکفايي در همه عرصه‌ها را اقدامي اساسي و ضرورت انقلاب دانست و اظهار داشت: دشمن باور نمي‌کرد که ايران اينگونه پيشرفت کرده باشد و اکنون مسير انقلاب اسلامي باعث روشنگري ملت‌ها، بيداري اسلامي و در نتيجه تغيير مسير تاريخي جهان شده است.

وي با اشاره به هراس غرب از نظامي اسلامي ايران و پيشرفت علمي کشورمان افزود: امروز غرب اعتراف مي‌کند  نفوذ ايران در معادلات جهاني باعث ضربه‌ناپذيري ملت هاي مظلوم شده است.

صفارهرندي ظلم‌ستيزي و طرفداري از مظلومين جهان را نکته رفتاري ملت ايران دانست و تاکيد کرد:مردم به خوبي مي‌دانند که حضور پرشور آنها در انقلاب موجب برهم زدن تحليل‌هاي جهاني شده به همين علت در هر شرايطي در راهپيمايي " يوم‌الله 22 بهمن ماه" حضور يافته و پاسخ دندان‌شکني به استکبار جهاني مي‌دهند.

وي افزود: مردم با درک شرايط فعلي کشور و همچنين تاکيد بر برخورد با برخي مسئولان خاطي معتقدند نبايد در برابر فشار خارجي کوتاه بياييم.

سيد مرتضي نبوي مهمان ديگر گفتگوي ويژه خبري در ادامه گفت: انقلاب اسلامي توانايي مديريت سياسي اسلام را براي همگان آشکار کرد .

وي ادامه داد: انقلاب اسلامي ايران در شرايطي بوجود آمد که همه انديشمندان به علت مقايسه اسلام با ساير اديان منحرف شده معتقد بودند براساس دين، انقلابي رخ نخواهد داد اما انقلاب اسلامي ماهيت اسلام و توانايي آن را در اداره امور کشور مشخص کرد .

اين فعال سياسي با اشاره به اينکه انقلاب اسلامي از همان ابتدا عدم وابستگي خودش را به شرق و غرب اعلام و تکيه خود را بر سه رکن دين ، رهبري و مردم دانست، افزود: انقلاب اسلامي در حقيقت توانايي قدرت نرم مردم را در سايه دين مشخص کرد و توانست  به مرور بر ساير قدرت‌هاي سياسي اقتصادي و فرهنگي و نظامي غلبه کند.

وي پيروزي انقلاب اسلامي را پيروزي گفتمان سياسي مردمي بر شمرد که امروز سمت سوي علمي و فرهنگي به خود گرفته است .

نبوي با بيان اينکه مردم ايران خود را مظلوم و مقتدر مي‌دانند و نظام را به همين شکل تصور مي‌کنند، افزود: مردم از ابتدا به‌دنبال آزادي،  استقلال و پيشرفت در سايه اسلام بودند و هستند.

وي افزود: افزايش بصيرت مردمي به علت روشنگري و ارتباط مداوم آنها با رهبري از مولفه‌هاي حرکت انديشه بوده چرا که دشمنان به‌دنبال عدم پيشرفت ايران هستند و اين در حالي است که مردم نمي‌خواهند خواسته‌هاي دشمنان برآورده شود به همين خاطر مستکبران از ملت ايران ناراحت هستند.

نبوي همچنين در مورد اهميت راهپيمايي 22 بهمن گفت: امروز صحنه نبرد ما صحنه فرهنگي است و قدرت نرم امروز حرف اول را مي‌زند و مظهر آن حضور مردم در صحنه است.

اين فعال سياسي در ادامه با بيان اينکه مردم هر جا که لازم باشد وارد ميدان مي‌شوند، اظهار داشت: مردم همواره براي عقيده خودشان جان مي‌دهند و وقتي که اين‌گونه است اين نظام شکست نمي‌خورد.

وي با اشاره به وجود برخي خط قرمزهاي ظالمانه در جهان مانند حق وتو تصريح کرد: مردم ما همواره کوشيده‌اند که اين خط قرمزها از جمله حق وتو و حق استفاده انحصاري از انرژي هسته اي را در هم بشکنند.

نبوي با اشاره به پيشتاز بودن مردم درشرايط فعلي کشور و جلو بودن آنها از مسئولان در مسائل روز تاکيد کرد: مردم مي‌دانند که مسئولان قصد خدمت دارند اما مسئولان هم اشتباه مي‌کنند که بايد با هوشياري مسائل حل شود.

عضو مجمع تشيخيص مصلحت نظام با بيان اينکه آمريکا سابقه خوبي درميان ملت ايران ندارد، خاطرنشان کرد: آمريکا در هر شرايطي به‌دنبال منافع خودش هست و قصد چپاول منابع ساير ملتها را دارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گفتگو ، ویژه ، صفار ، هرندی ، نبوی ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار