امام جمعه کوهبنان گفت: انقلاب اسلامی ایران که بدون وابستگی به شرق و غرب در 22 بهمن 57 به پیروزی رسیده بود، معادلات سیاسی استکبار جهانی را بر هم ریخت.

حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا امروز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز عصر تازه‌ای در تاریخ ایران به شمار می‌رود.

وی افزود: با قیام و انقلاب حضرت امام (ره) کشوری که چندین هزار سال تحت سلطه شاهان و استعمارگران قرار داشت از بند زنجیر اسارت رها شد و سرنوشت آن را مردم مسلمان و انقلابی رقم زدند و در یک کلام، ظهور انقلاب اسلامی ایران حاصل زحمت‌های اولیای دین برای اجرای قوانین اسلام و برپایی حکومت عدل الهی بود.

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران که بدون وابستگی به شرق و غرب در 22 بهمن 57 به پیروزی رسیده بود، معادلات سیاسی استکبار جهانی را بر هم ریخت، انقلابی نوپا که کانون توجه سیاستمداران و عموم مردم جهان شد.

وی افزود: روز 22 بهمن 57 روز نجات ملت ایران از چنگال طاغوتیان زمان، روز آشکار شدن نعمت بزرگ الهی یعنی، استقلال و آزادی بود.

صالح‌نیا خاطرنشان کرد: این مسلم است که هر ملتی تا از وابستگی‌ها نجات پیدا نکند و از چنگال اسارت و استثمار آزاد نشود، نمی‌تواند نبوغ و استعداد خود را آشکار سازد و در راه الله که راه مبارزه با هر گونه شرک و ظلم و بیدادگری است، گام نهد.

وی اظهار داشت: یکی از عواملی که بر درخشش این انقلاب عظیم می‌افزاید، بهره‌گیری از تعالیم اسلامی و ارزش‌های فرهنگ ایرانی است، زیرا باطن هر ایرانی همواره ریشه در دو سرچشمه زایا دارد، یعنی دین و فرهنگ و همین دو است که او را پاینده و استوار می‌دارد.

صالح‌نیا افزود: مهم‌ترین دستاوردهای این انقلاب در صحنه‌ بین‌المللی تاکنون تجدید بنای تفکر انقلابی بر مبنای دین، تلفیق موفقیت‌آمیز رهبری سیاسی و مذهبی، احیای اخوت اسلامی در میان مسلمانان جهان، احیای روحیه گرایش به معنویات و ارزش‌های دینی در میان مسلمانان جهان و روحیه خودباوری و سلطه‌ستیزی در میان ملت‌ها بوده است./س

برچسب ها: حضور ، کوهبنان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.