ژنرال جوزف دانفورد آمريکايي به فرماندهي نيروهاي ناتو در افغانستان منصوب شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، ژنرال جوزف دانفورد آمريکايي به فرماندهي نيروهاي ناتو در افغانستان منصوب شد.
ژنرال جوزف دانفورد در حالي جانشين جان الن فرمانده نيروهاي نظامي ناتو در افغانستان مي شود که نظاميان ائتلاف تا سال آينده اين کشور را ترک خواهند کرد. از اينرو، به نظر مي رسد ژنرال دانفورد آخرين فرمانده آمريکايي در طولاني ترين جنگ درافغانستان باشد که پس از يازده سال درگيري، در سال آينده ناظر بازگشت نظاميان آمريکايي به کشور خواهد بود.
به رغم ادامه روند درگيريهاي خونين شورشيان طالبان عليه مقامات دولتي حامد کرزاي رئيس جمهور افغانستان و نظاميان ناتو در اين کشور، الن که پس از انتصاب جانفورد فرمانده ناتو در اروپا خواهد شد معتقد است " ائتلاف در راه پيروزي قرار گرفته است".
 دانفورد ، ژنرال آمريکايي که همچون الن به " مرد جنگ" مشهور است با توجه به تجربيات فرماندهي نيروهاي نظامي در عراق طي مراسمي خاص در کابل به فرماندهي نيروهاي بين المللي کمک به امنيت افغانستان(ايساف) منصوب شد.الن، در گفتگو با بي بي سي بابيان اينکه به راحتي نمي توان  تاريخ دقيقي براي پيروزي عليه شبه نظاميان شورشي مشخص کرد، تاکيد کرد که تلاش ها و اقدامات نظاميان ناتو در جهت مطلوب و صحيح پيش مي رود.
وي با اشاره به کاربرد راهکارهاي نظامي در مقابله با اقدامات شورشيان گفت« اوضاع کنوني نظاميان ائتلاف به گونه اي است که مي توان ادعا کرد نظاميان ناتو در جاده پيروزي قرار گرفته اند.




برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار