پايگاه خبري-تحليلي اسلب نيوز لبنان در گزارشي به پيشرفت هاي ايران طي بيش از سه دهه از گذشت پيروزي انقلاب اسلامي در كشورمان پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اسلب نيوز در آغاز گزارش خود مي‌نويسد معيار پيشرفت كشورها به داشتن ساختمان هاي بلند، آسمانخراش و خودروهاي گرانقيمتي كه بهاي آنها بيش از نيم ميليون دلار است، سنجيده نمي‌شود بلكه علم هر كشور نشانه آشكار پيشرفت و پختگي رهبران آن كشور است و اهداف از پيش تعيين شده اين افراد به ارتقاي ملت و مردم ميانجامد.

جمهوري اسلامي ايران يكي از كشورهايي است كه به رغم تحريم جهاني بر ضد اين كشور وجنگي كه طي ساليان گذشته با كشور مجاورش داشته، هم اكنون به مرتبه پيشرفته اي دست يافته كه نه تنها در زمينه تكنولوژي است بلكه در صنعت هم نمود پيدا كرده است.

اين پايگاه خبري-تحليلي در ادامه مي‌افزايد در آغاز انقلاب در ايران به دليل اينكه اقشار زيادي از مردم اين كشور بيسواد بودند توانايي رسيدن به سطح عالي ممكن نبود اما تنها پس از گذشت جند سال از انقلاب اسلامي در ايران ،رهبري اين كشور توانست با اجراي انقلاب آموزشي مقامات اين كشور توانستند با اجراي صحيح آن بيش از 95% از مردم ايران سواد خواندن و نوشتن را به دست آوردند؛ تا جائيكه هم اكنون بيش از 70% مردم و فارغ التحصيلان دانشگاهي زبان خارجي دومي به غير از فارسي را به خوبي فرا گرفتند.

در ادامه گزارش "اسلب نيوز" آمده است هم اكنون در ايران بيش از 50 دانشگاه ومراكز آموزشي براي تحصيل وجود دارد كه نزديك به 80%از دانشجويان به طور رايگان در آن به تحصيل مشغولند و بر خلاف شايعات پس از وقوع انقلاب اسلامي در ايران زنان به دانشگاه و مراكز علمي راه يافتند تا جاييكه هم اكنون 60% از راه يافتگان به دانشگاه هاي ايران زنان هستند و در دانشكده هاي پزشكي و مهندسي هم وجود دارند.

همچنين اين پايگاه به جلسه شوراي حقوق بشر در ژنو مي‌پردازد كه غربي در آن نشست با اذعان به حضور فعال زنان در تمامي بخش هاي كاري، از ادغام زنان با جامعه وپايبندي آنها به ارزش هاي اسلامي سخن گفتند.

در اين گزارش همچنين با اشاره به گزارش مجله"نيوساينس" مي‌افزايد توليد علم در ايران از سال 1996تا 2008 با رشد چشمگيري همراه بوده، تا جاييكه تعداد تحقيقات و مقاله هاي علمي كه در ايران كار شده در بازه زماني 1996 تا 2008 به هشت هزار رسيده در حاليكه پيش از آن عدد آن 700 بوده است.

"نيوساينس"ايران را به عنوان پرسرعت ترين كشور در بين كشورهاي جهان در زمينه رشد علمي وانتشار مقاله علمي معرفي مي‌كند.

همچنين در زمينه اقتصادي به رغم تحريم هاي سنگين جهاني برضد ايران ومنع اين كشور از واردات وصادرات با كشورها،اما اين اقدامات ايران را از پيشرفت رو به جلو و رشد اقتصادي بيشتر متوقف نداشته و خود اين كشور توانسته پس از انقلاب اسلامي در سال1979 ميلادي تمامي نيازهاي خود را تامين سازد و به طور مثال صنعت خودروسازي اين كشور پس از صنعت گاز و نفت به عنوان دومين صنعت در اين كشور به شمار رود ومقام نخست در خاورميانه ودوازدهم در سطح جهاني را در توليد خورو به دست آورد.

اين پايگاه تحليلي همچنين به دستاوردهاي ايران در زمينه انرژي هسته اي پس از انقلاب اسلامي مي‌پردازد ومي‌نويسد برنامه هسته اي ايران داراي چندين شاخه از جمله معدن يورانيوم،نيروگاه هسته اي و تاسيسات غني سازي يورانيوم تشكيل مي‌شود.
ايران در مجتمع آب سنگين اراك با تحول در انرژي هسته اي خود به دنبال توليد 6000مگاوات برق است.
پايگاه خبري-تحليلي"اسلب نيوز" همچنين به دستاوردهاي فضايي ايران هم مي‌پردازد ومي افزايد ايران با پرتاب كپسول صدوبيست كيلويي حامل مسافر فضايي بار ديگر به اهداف خود رسيد و موفقيتي ديگر در فناوري فضايي به دست آورد.

برچسب ها: لبنان ، ایران ، بازتاب ، بهمن ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار