يک فرمانده شبه نظاميان مخالف القاعده در يمن از ترور جان سالم به در برد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا ، یک مقام امنیتی یمن اعلام کرد یکی از فرماندهان برجسته نیروهای شبه نظامی طرفدار دولت این کشور روز یکشنبه در استان ابین در جنوب یمن از ترور جان سالم به در برد.

این مقام امنیتی محلی که خواست نامش فاش نشود، گفت : کاروانی متشکل از دو خودرو که حامل این فرمانده برجسته شبه نظامیان مخالف القاعده در استان ابین بود، هدف حمله با بمب کنار جاده ای قرار گرفت که بر اثر این حمله دست‌کم دو نفر از محافظان وی زخمی شدند.

این مقام امنیتی گفت :« بدیهی است که تروریست ها مغز متفکر و عامل این حمله با استفاده از بمب کنار جاده ای بودند اما آنها نتوانستند در این حمله این فرمانده برجسته شبه نظامیان مخالف القاعده در استان ابین را ترور کنند ».

وی افزود :« خودروی این فرمانده برجسته شبه نظامیان مخالف القاعده در استان ابین، هدف قرار نگرفت و وی سالم است، با این حال، دو تن از محافظان این فرمانده بر اثر اصابت ترکش زخمی شدند ».

بنابر اعلام مقامات محلی، هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است اما بیشترین ظن در این خصوص متوجه گروه تروریستی القاعده است.

جنگجویان القاعده از ضعف دولت مرکزی در پی قیام های مرتبط با بهار عربی در یمن بهره گرفته و مناطقی را در جنوب این کشور تصرف کرده بودند. اما پس از عملیات نیروهای یمنی در ماه مه سال گذشته که حدود یک ماه طول کشید، بیشتر جنگجویان القاعده به مناطق بیابانی در شرق این کشور گریختند.

کارشناسان نظامی و ضد تروریسم یمن اعلام کردند شاخه القاعده در یمن همچنان تهدیدی بزرگ برای این کشور فقیر عربی است.

در چند ماه گذشته، چندین دفتر اطلاعاتی و دولتی در یمن هدف حملات و بمب گذاری هایی قرار گرفت که به شاخه القاعده در یمن نسبت داده شده است. جنگجویان القاعده مسئولیت ترور چند تن از فرماندهان ارتش و افسران اطلاعاتی را در مناطق جنوبی یمن بر عهده گرفته اند.

دولت یمن به همراه آمریکا و عربستان سعودی عملیات علیه تروریست ها را در پی به قدرت رسیدن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن در فوریه دو هزار و دوازده میلادی، تشدید کرده اند.
برچسب ها: ترور ، القاعده ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار