رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: تسهیل و شتاب در صادرات به عنوان یک اصل در اقتصاد مقاومتی نیازمند رفع قوانین دست و پا گیر و بسیار شکننده دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حسین پیرمؤذن در نشست مشترک با رؤسای کمیسیون‌های اتاق اردبیل افزود: در اقتصاد یک کشور در کنار اصالت تولید، صادرات از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به طوریکه ما در سایه صادرات گسترده و فراگیر با کشورهای مختلف می‌توانیم از چمبره تحریم‌های اقتصادی نجات پیدا کنیم.

وی با گلایه از موانع مختلف بانکی، مالیاتی و گمرکی در حوزه صادرات و عدم حمایت واقعی از این حوزه با شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی گفت: صادرات در اقتصاد مقاومتی اصلی انکارناپذیر است که می‌تواند به گستردگی و تحول‌آفرینی این بخش بیش از گذشته کمک کند.

پیرمؤذن خاطر نشان کرد: بررسی‌های دقیق و کارشناسی نشان می‌دهد برای گریز از بن‌بست‌های اقتصادی در شرایط تحریم باید زمینه صادرات را فراهم آورد.

وی مهیا شدن این زمینه را نیازمند حمایت جدی دستگاه‌های مختلف و تقویت جبهه تولید با کیفیت اعلام کرد و افزود: زمانی صادرات افزایش می‌یابد که مؤلفه‌های مهمی همچون کیفیت تولید به همراه قوانین آسان و سهل برای صادرات و همچنین توسعه این بخش مد نظر قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل همچنین گفت: کشورهای اروپایی که اقتصاد ریاضتی را تجربه می‌کنند از نداری رنج می‌برند در حالی که اقتصاد مقاومتی ما هیچ سنخیتی با اقتصاد ریاضتی ندارد چرا که توانمندی‌های کشورمان ثابت شده و بسیار غنی به نظر می‌رسد.

پیرموذن از اقتصاد مقاومتی به عنوان رمز و رموز خوداتکایی واقعی یاد کرد و افزود: همه در این سنگر باید جهادگونه وارد شویم و بیش از هر زمان دیگر بخش خصوصی عالمانه ورود پیدا کند و اجازه ندهد دشمن با تنگناهای اقتصادی حیثیت و آبروی کشورمان را به خطر بیندازد.

وی گفت: اگر می‌خواهیم صادرات روان به همراه تقویت این جبهه با کشورهای همسایه را شاهد باشیم باید قوانین دست و پا گیر برطرف شده و امکان اعطای صدور مشوق‌های صادراتی نیز فراهم آید.

نماینده بخش خصوصی از کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز به عنوان بازارهای اصلی توسعه صادرات کشورمان یاد کرد و افزود: در حال حاضر تلاش بخش خصوصی توسعه روابط با کشورهای همسایه و ایجاد فضای تعاملی برای تقویت صادرات است/س

برچسب ها: اردبیل ، اقتصاد ، مقاومتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.