رییس اداره هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بخش کشاورزی با تحت پوشش قرار گرفتن برنامه های آموزشی و ترویجی پاسخگوی مناسبی به نیازهای روزافزون غذایی کشور را خواهد بود.

 

اتابک محمّدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: تمامی تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی در برطرف نمودن و آماده سازی نیازهای غذایی نقش تاثیرگذاری دارند.

وی تصریح کرد: آموزش و ترویج به مفهوم خاص کلمه، تغییراتی است که در رفتار افراد براثر تجربه و یا گذراندن دوره های آموزشی به وجود می آید.

محمّدی با مهم دانستن کشاورزی ادامه داد: کشاورزی را باید از مهم ترین بخش های بهره ور اقتصاد و سهیم در تولید ملّی، عرضه کالاهای کشاورزی و رسیدن به مرز امنیت غذایی و فراتر از آن صدور این محصولات به بازارهای جهانی درنظر بگیریم.

رییس اداره هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ضمن بررسی تحوّل کشاورزی در کشورهای یشرفته یادآور شد: این تحول در کشورهای پیشرفته با سرمایه گذاری در آموزش و پرورش نیروی انسانی ماهر و متخصص اتفاق افتاده و در این کشورها مراکزعمده تولید در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات از نظر سرمایه انسانی در حد مطلوبی قرار داشته و آموزش به مثابه یکی از پایه های اساسی رشد و توسعه این جوامع به شمار می رود.

وی اظهار داشت: آموزش نیروی انسانی ماهر باید در سرلوحه برنامه های مدیریت ترویج قرار بوده و این امر دربخش کشاورزی نیز مشهود است.

محمّدی تاکید کرد: آموزش و ترویج ضمن سرعت بخشیدن به فرآیند توسعه مبانی علمی و فنّی تولید را از حالت عقب مانده و سنتی به سوی مُدرن و صنعتی متحول می کند. /س

برچسب ها: کشاورزی ، پاسخگو ، غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.