پناهندگان و مهاجران افغانی مقیم شیراز در راهپیمایی 22 بهمن حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، حجت‌الاسلام لیاقت‌علی حسینی اظهار داشت: بین مردم کشور اسلامی افغانستان، امام خمینی ‌(ره) جایگاه والایی دارند و ما ایشان را به عنوان بنیانگذار بزرگ انقلاب و از بزرگ‌ترین مراجع جهان تشیع می‌شناسیم.

وی با اشاره به حضور افغان‌های شیعه و سنی مقیم شیراز در راهپیمایی 22 بهمن ماه امسال ادامه داد: به فرموده امام راحل، انقلاب اسلامی ایران متعلق به تمام مردم جهان است و افغانیان اهل تسنن و تشیع وظیفه اسلامی خود می‌دانند که در بزرگداشت پیروزی این نهضت شرکت داشته‌باشند.

عضو جامعه روحانیت مهاجران افغان شیراز ابراز داشت: انقلاب شکوهمند ایران، الگوی بی‌نظیر بیداری اسلامی برای سایر امت‌های مسلمان بوده و راه امام خمینی (ره) در تمام دنیای اسلام شناخته‌ شده است.

حسینی تصریح کرد: هر‌ساله افغان‌های مقیم شیراز در راهپیمایی 22 بهمن ماه شرکت می‌کنند و در کنار برادران ایرانی خود با امام و انقلاب تجدید عهد دارند.

وی در پایان گفت: حضور در این راهپیمایی وظیفه شرعی و دینی افغانیان مقیم شیراز است و امانت انقلاب به همت مردم شریف ایران به دست حضرت ‌مهدی ‌(عج) سپرده می‌شود.

امسال مانند سال‌های پیش افغان‌های مقیم شیراز در راهپیمایی تجدید میثاق دوباره با آرمان‌های انقلاب اسلامی در کنار مردم این شهر به تظاهرات و سر‌دادن شعار‌هایی پرداختند.

در این راهپیمایی جمعی از خانواده‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان، جامعه روحانیت، طلاب، مداحان و قاریان بین‌المللی افغان مقیم شیراز حضور داشتند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.