پسماند ها از جمله معضلات محیط زیست در جهان هستند که در عین حال نیز می توان از آن ها به عنوان سوخت در صنعت سیمان استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ کنفرانس بین المللی سیمان، انرژی و محیط زیست در تالار علامه امینی دانشگاه تهران دکتر نبی ريیس دانشکده محیط زیست این دانشگاه گفت: یکی از محورهای اصلی این کنفرانس ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه است در حال حاضر کشورمان در این امر در جایگاه 88 قرار دارد که با وجود 40 میلیون دانشجو که سرمایه های عظیمی هستند این مقام شایسته کشورمان نیست .

وی افزود: دانشگاه تهران و دانشکده محیط زیست این دانشگاه پژوهش محور و فن محوری را سرلوحه کار خود قرار داده است تا از این طریق به حل مشکلات محیط زیست و رسیدگی و به صنعتگران کشور کمک کند.

نبی به بحث مصرف انرژی در صنعت سیمان اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات صنعت سیمان مصرف انرژی بر می گردد که به حدود 30 درصد می رسد و ما دانشگاهیان موظفیم با ارائه پیشنهاد ها و راهکارها به مسئولین در جهت رفع این مشکلات برآییم.

ريس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران همچنین تصریح کرد: بحث مهم دیگری که وجود دارد مدیریت پسماندها است، پسماندها در ین حال که باعث آلودگی می شوند و در واقع نوعی مشکلی جهانی است ولی با مدیریت درست می توانند به صورت سوخت مناسب جایگزین برای صنعت سیمان مورد استفاده قرار گیرند./ع2
برچسب ها: پژوهش ، زیست ، آلوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار