همزمان با آغاز گفتگوهاي سياسي در بحرين، تظاهرات مردمي در مناطق مختلف اين کشور براي درخواست آزادي و تغيير ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛‌ بحرين بار ديگر همزمان با تحرکات و اعتراضات ميداني وارد مسير سياسي جديدي شد. اين تحرکات منتظر نتيجه جلسات گفتگوها هستند که مخالفان به صورت مشروط در آن شرکت کردند. با وجود جنجال سياسي در مورد اين گفتگوها تظاهرات در بيشتر مناطق بحرين در آستانه دومين سالگرد آغاز انقلاب برگزار مي شود.

برجسته ترين اين تظاهرات در جزيره ستره در جنوب منامه براي درخواست تغيير و تحول دموکراتيک در بحرين بود. شرکت کنندگان در اين تظاهرات با سردادن شعارهايي خواستار کناره گيري دولت کنوني از قدرت شدند و آن را نامشروع دانستند. تظاهرکنندگان بر عقب نشيني نکردن از خواسته هاي مشروع خود تاکيد کردند. اين تظاهرات که با شعار «ملت خواهان تغيير است» برگزار شد، بخشي از تظاهرات مقدماتي به دعوت مخالفان براي تشديد فشارهاي مردمي در آستانه دومين سالگرد آغاز انقلاب در بحرين است. 

 تظاهرکنندگان تاکيد کردند تظاهرات حق مشروع مردم است و ميدانها و خيابانها را براي درخواست حقوق شان ترک نخواهند کرد و تلاشها براي دور زدن خواسته هاي مردم به نتيجه اي نخواهد رسيد و حتي اين گفتگوها هم نخواهد توانست مردم را خانه نشين کند. شيخ حسن عيسي نماينده سابق جمعيت اسلامي الوفاق بحرين گفت:اين تظاهرات پيام آشکاري براي اين رژيم است که با وجود آغاز گفتگوها، ملت همچنان در صحنه حضور خواهد داشت تا حقوقش را تضمين کند و توافق در مسير درست باشد.
 
در ادامه اين گزارش آمده است: از نظر سياسي ابهام در مورد گفتگوها بين نظام و جمعيت هاي سياسي مخالف همچنان ادامه دارد. تجمع ملي دموکراتيک الوحدوي بحرين اين گفتگوها را تحريم کرد و آن را مانور غيرجدي رژيم دانست. جمعيت هاي سياسي مي گويند در سايه پاسخ ندادن رژيم بحرين به   9 خواسته  مطرح شده اين جمعيت ها، در مورد ادامه حضور در جلسات گفتگوها تصميم گيري خواهند کرد. مخالفان تاکيد دارند   همه گزينه هاي مسالمت آميز را به منظور تحقق اهداف انقلاب در نظر دارند و اراده مردم قويتر از تعامل خشونت آميز و سرکوبگرانه رژيم و نيروهايش است.


برچسب ها: تظاهرات ، بحرین ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار