حمله موشکي به کمپ منافقين در عراق و علم کردن کشته‌هاي آن توسط سرکردگان اين گروهک، تبديل به حاشيه‌اي شد که در شرايط بحراني ساکنان اين کمپ پناهندگي، اصل مطلب را به خورد حاميانشان از جمله آمريکا بدهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ در 9 فوريه 2013 (21 بهمن) شش تن از منافقين ساکن در کمپ پناهندگان ليبرتي (Camp Liberty) در نزديکي بغداد، طي اصابت چندين موشک و گلوله گارنت کشته و به گفته سخنگوي وزارت کشور عراق 40 نفر نيز زخمي شدند. پس از انتشار اين خبر، سخنگوي گروهک تروريستي منافقين، رقم کشته‌شدگان را حداقل ده تن و زخمي‌ها را بيش از صد نفر عنوان کرد و جمهوري اسلامي ايران را مسئول اين اقدام دانست.

به گزارش وب‌سايت "دي‌ولت" آلمان، مارتين کوبلر (Martin Kobler)، فرستاده ويژه سازمان ملل به عراق، بدون بازديد از محل انفجار از نهادهاي عراقي خواست تا هرچه سريع‌تر به اين مسئله فيصله دهند.

کوبلر در کمتر از يک ماه پيش نيز جهت بازديد از زندگي سخت ساکنان کمپ پناهندگي، آلودگي آب‌ها ناشي از جاري شدن سيل، سستي زيرساخت‌هاي اين کمپ به علت بارندگي‌هاي شديد و شيوع بيماري‌هاي مسري در ميان پناهندگان، به عراق اعزام شده بود که طبق اعلام رسمي گروهک منافقين، بازديد وي سهل‌انگارانه، تنها از يک بخش کمپ و کمتر از 40 دقيقه به طول انجاميد. اين مسئله که خشم سران منافقين را برانگيخت، سبب شد تا آنان مدعي شوند که کوبلر حامي حکومت عراق و جمهوري اسلامي ايران است. منافقين همچين وي را عامل بي‌خانمان کردن ساکنان و انتقال آن‌ها به ليبرتي مي‌دانند.

*** چه کساني ابراز تأسف کردند؟

دولت آمريکا نيز که حمايت همه‌جانبه مالي و نظامي خود از اين گروهک تروريستي را علناً اعلام مي‌کند، خشم خود از اين انفجار و کشتار منافقين را ابراز نمود. سازمان کمک به پناهندگان سازمان ملل نيز از دولت عراق خواست تا امنيت ساکنان کمپ ليبرتي را تأمين و مسئولين اين انفجار را پيگيري کنند.

شيخ حماد العلياوي، يکي از رهبران تحصن‌کنندگان در استان الانبار عراق، که چندي پيش نيز آنان را در برخي استان‌هاي اين کشور به عمليات‌هاي تروريستي با ريشه فرقه‌اي و دامن زدن به اختلافات ميان‌مذهبي تشويق کرده بود، حمله به کمپ ليبرتي را محکوم کرد.


*** نگاهي به سناريوهاي گذشته

با سقوط صدام ديکتاتور عراق، گروهک منافقين، هم به لحاظ برخورداري از پايگاه‌هاي ثابت در اين کشور و هم به لحاظ پشتيباني معنوي در اقدامات تروريستي عليه جمهوري اسلامي ايران، در موضع خطرناک انحطاط و انحلال قرار گرفت؛ لذا در سال گذشته تقريباً تمامي اعضاي اين گروهک، در کمپ پناهندگي ليبرتي ساکن شده و در اين مدت، تقويت مناسبات دولت عراق با جمهوري اسلامي ايران، نسبت مستقيم با افزايش نگراني سرکردگان اين گروهک براي اخراج کامل از عراق دارد. شرايط نابسامان اين کمپ و افزايش شکنجه‌هاي رواني در زندان‌هاي منافقين حاکي از آن است که رهبران منافقين، با قرار گرفتن در شرايط بحراني، در مواردي که به فرار و خيانت به سازمان و يا خروج مخفيانه اعضاء از پيله آهني اين گروهک، مظنون شده‌اند، با ترتيب دادن سناريويي "حقوق بشري" با نابودي نيروهاي خود، قاعده «اهم في الاهم» را پياده مي‌کنند.

چنانچه در گذشته نيز سابقه داشته است، آنان اسامي برخي اعضاي معدوم در زندان‌هاي مخوف خود را در شمار تلف‌شدگان اقدامات به اصطلاح تروريستي بيان کرده‌اند. بدين ترتيب هم از بلواي اخبار مربوط به مرگ يا خودکشي زندانيانشان رها شده و هم با کوبيدن بر طبل حقوق بشر، خواستار پشتيباني حاميان غربي و آمريکايي- اسرائيلي خود شده‌اند.

به عقيده ناظران، حيله مظلوم‌نمايي و باج‌گيري از آمريکا با وقوع اين انفجار، کليد خورده است. شوراي ملي مقاومت(حیاط خلوت فرقه تروریستی رجوی) و همچنين مريم رجوي، در پي اين انفجار، از رئيس‌جمهور آمريکا و همچنين بان‌کي‌مون دبيرکل سازمان ملل خواست تا ترتيبي دهند که ساکنان کمپ ليبرتي، امکان ورود و استقرار مجدد در پادگان اشرف را داشته باشند. با توجه به عدم تمايل دولت و ملت عراق به حضور، استقرار و فعاليت منافقين در اين کشور، تاکنون هيچ وعده‌اي در خصوص بهبود شرايط و يا انتقال فوري منافقين به پادگان اشرف از سوي نهادهاي بين‌المللي داده نشده است.

صرف‌نظر از علل و عوامل اين اقدام، بهانه‌اي شد تا سران مستأصل اين گروهک تروريستي، دست التماس خود را به دامن آمريکا، يعني پشتيبان خود دراز کرده و اقامت مجدد خود در پادگان اشرف، خانه 26 ساله‌شان را مطالبه کنند.

انتهاي پيام/ فاطمه طاهري


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار