"گري يونگ" در مقاله اي در گاردين تحت عنوان "باراك اوباما قانون كنترل اسلحه را در داخل وضع كرده اما در خارج از آمريكا دست به كشتار مي زند" به "رياكاري" اوباما پرداخته و مي افزايد وي در حالي چنين ادعايي را مطرح مي سازد كه در عمل در خارج از آمريكا "فهرست مرگ" تشکيل داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردين، نويسنده در اين مقاله مي نويسد "اوباما عليرغم آنكه مدعي است در داخل آمريكا حامي جان مردم آمريكاست اما در خارج از آن كشور دست به كشتار و جنايت از طريق "پهپاد"ها مي زند." 

نويسنده در ادامه به ادعاهاي اوباما در مخالفت با آزادي حمل اسلحه در داخل آمريكا و جنايتكاري آن كشور در خارج از آمريكا اشاره مي كند و مي نويسد "باراك اوباما در تاريخ 27 ژانويه در مصاحبه اي كه با شبكه خبري "سي بي اس" داشت در آغاز دور جديد رياست جمهوري خود به جنايتكاري هاي آمريكا در ليبي اشاره كرد و گفت "قذافي از طريق بمباران نيروهاي نظامي ناتو به رهبري آمريكا از قدرت كناره گيري كرد." يك پس از اين مصاحبه و ابراز افتخار اوباما از جنايات آمريكا در ليبي وي با رئيس اتحاديه پليس آمريكا ديدار نمود و در آن ديدار مدعي شد كه خواهان بحثي جدي در مورد توقف در دست گيري اسلحه توسط افراد ناباب است." 

نويسنده در ادامه به رياكاري اوباما و دست داشتن وي در جنايات روي داده توسط نيروهاي آمريكائي در خارج از آن كشور مي پردازد و مي نويسد "بنابراين عدم تجانسي ميان حرف و عمل اوباما ديده مي شود. وي در بسياري از بخش هاي جهان دستور حمله از طريق پهپادهاي نظامي را صادر كرده است، شخصي را بعنوان رئيس سازمان سيا انتخاب كرده است كه به جنايتكاري شهره است و در مقابل همين رئيس جمهور مدعي است كه اعمال سخت گيري بيشتر بر آزادي حمل اسلحه توسط شهروندان آمريكائي است." 

وي اين پرسش را مطرح مي سازد كه "چگونه مي توان پذيرفت كه رئيس جمهوري كه خود فهرست مرگ دارد و شخصا دستور حمله در كشورهاي خارجي را صادر مي كند حامي حفظ جان انسانهاي ديگر است. در نتيجه مي توان گفت كه دولت اوباما و شخص وي مسئول قربانيان خشونت ها هستند. مي توان به دختر بچه 15 ساله اي اشاره كرد كه در مراسم تحليف رياست جمهوري آمريكا پس از تيراندازي كشته شد. وي زماني كه در پاركي در شيكاگو بود در اثر تيراندازي كشته شد." 
نويسنده در ادامه به كشته شدن "عبدالرحمن الاولكي" نوجوان 16 ساله بر اثر حمله پهپادهاي نظامي آمريكائي در يمن در سال 2011 ميلادي اشاره كرد و گفت "وي متولد دنور بود و پدرش انور كه يك روحاني مسلمان و شهروند آمريكا بود چند هفته پيش از آن در اثر حمله پهپادهاي آمريكائي كشته شد. چنين حمله اي عليه اين نوجوان آنچنان بيرحمانه بود كه انتقاد "رابرت گبيز" دبير مطبوعاتي پيشين كاخ سفيد را نيز برانگيخت." 

وي در ادامه با به سخره گرفتن اوباما اشاره مي كند كه وي با ارتكاب چنين درجه اي از جنايت برنده جايزه صلح نوبل نيز شد و همين مسئله يكي از مسائل پرتناقض است. نويسنده در ادامه مقاله خود به آمار جنايت ارتكاب يافته توسط پهپادهاي نظامي آمريكا اشاره مي كند و مي نويسد "به گزارش اداره تحقيقات روزنامه نگاري، در فاصله سالهاي 2004 تا 2013 حملات انجام شده توسط پهپادها باعث كشته شدن 893 شهروند غير نظامي (از جمله 176 كودك) در پاكستان، 178 شهروند غير نظامي (از جمله 37 كودك) در يمن و 57 شهروند غير نظامي (از جمله يك كودك) در سومالي شد. به گزارش روزنامه "نيويورك تايمز" كامرون مونتر سفير دولت آمريكا در پاكستان در اعترافي در يك كالج در كشور پاكستان اذعان كرد كه "نمي دانسته كار او كشتار مردم بيگناه بوده است." 

نويسنده در پايان مقاله خود به "رياكاري" اوباما اشاره مي كند و مي نويسد "در انتخابات اخير آمريكا شهروندان سياه پوست و لاتين تبار به اوباما تمايل بيشتري داشتند، شايد يك دليل آن ابراز مخالفت اوباما با قانون آزادي حمل اسلحه بوده باشد. اما در عمل وي نشان داد كه رياكار است و عليرغم شعارهايي كه در داخل مي دهد در خارج دست به كشتار انسانهاي بيگناه مي زند."

برچسب ها: اوباما ، مرگ ، فهرست ، ترور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار