دولت فرانسه تلاش مي کند اذهان عمومي را از مشکلات عميق اجتماعي اين کشور منحرف کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني ووآ دو لا روسي ؛ به نظر مي رسد فرانسه از ديدگاه ارزش هاي انساني مکان بسيار مناسبي براي زندگي باشد. فرانسه مبارزه با تروريسم را رهبري مي کند، وعده دموکراسي مي دهد، به دنبال حل مشکلات بودحه اي اروپاست و مي خواهد برابري همگاني را ترويج دهد. 

اما بر خلاف همه اين چشم اندازها به نظر مي رسد اين کشور با مشکلات اجتماعي بسياري رو به رو است. مردم فرانسه رييس جمهور و اعضاي دولت را براي توجه نکردن به مشکلاتي نظير مسائل امنيتي، تامين مسکن و بيکاري سرزنش مي کنند.شرايط اجتماعي کنوني فرانسه نشان دهنده نبود قدرت سياسي لازم  به نفع مردم اين کشور در برابر مسائل بين المللي است.

در واقع فرانسه به جاي تمرکز بر قدرت و توان خود، آنها را رها کرده است. به همين دليل  حدود دويست کارخانه در فرانسه در ماههاي آينده ناچار به اجراي طرح هاي رياضتي خواهند شد. پنجاه هزار تن از کارکنان بخش صنايع نيز کار خود را از دست خواهند داد. پالايشگاه پتروپلوس يکي از مواردي است که بي ثباتي دولت را نشان مي دهد. شرکت پتروپلوس، پالايشگاههاي فعالي در خارج از اين کشور راه اندازي کرده است اما پالايشگاه داير در فرانسه با خطر ورشکستگي رو به روست. هيچ اقدامي هم از سوي دولت براي بهبود شرايط چهارصد و هفتاد فردي که در اين کارخانه کار مي کنند، مشاهده نمي شود.

تنها سناريوي مشابهي در مورد همه کارخانه ها تکرار مي شود. وزير احياي توليد فرانسه به کارکنان اين شرکت در مورد يافتن خريدار جديد و ملي کردن موقت اين پالايشگاه وعده داده است. رسانه هاي فرانسوي همچنين از انتشار مطلب در مورد پيشنهاد خريد  پتروپلوس که از سوي يک شرکت ايراني مطرح شده بود، منع شده بودند.به اين ترتيب پرونده اين شرکت ايراني که همه مدارک لازم را نيز ارائه داده بود، بسته شد.

به نظر مي رسد تمامي اين مشکلات در پي از دست رفتن استقلال اقتصادي فرانسه به نفع حمايت از پيمان آتلانتيک شمالي رخ داده است. تنها اتحاديه هاي کارگري هستند که مي توانند خشم مردم را از شرايط کنوني جهت دهي کنند. اما رهبران اتحاديه ها  تحت فشار دولت حمايت از کارگران را کنار گذاشته اند و تنها سياست هاي دولت را دنبال مي کنند. در واقع اتحاديه ها هم اکنون نقش سوپاپ اطمينان براي جلوگيري از انفجار اجتماع را برعهده دارند. 



                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: انحراف ، فرانسه ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار