سرمربی تیم ملی والیبال بانوان گفت: متأسفانه و یا خوشبختانه باید بگویم در کشورمان پتانسیل های بسیار زیادی هستند که از حضور در لیگ برتر محرومند.

میترا شعبانیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مسئولان فدراسیون والیبال هماهنگی های لازم برای برگزاری یک مرحله اردوی تدارکاتی ویژه مستعدین شهرستانی را انجام دادند.

وی گفت: خوشبختانه این اردوی تدارکاتی به مدت هفت روز در استان مرکزی و شهر اراک برگزار شد و ما توانستیم در بهترین شرایط وضعیت آمادگی جسمانی و فیزیکی دختران والیبالیست حاضر در این تمرینات را مورد تست گیری و آنالیز قرار دهیم امیدوارم وضعیت تمرینی والیبال بانوان به همین روال دنبال شده و اجرای این برنامه های وسیع و گسترده ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در این اردو بازیکنان حاضر در تمرینات را از نظر قدرت بدنی و فیزیک مورد بررسی های کارشناسانه و فنی قرار دادیم آنها می توانند پشتوانه های بسیار خوب و قدرتمندی برای تیم ملی والیبال بانوان کشورمان محسوب شوند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه اکثر این مستعدین و بازیکنان از استان هایی بودند که عاری از تیم های باشگاهی در سطح لیگ برتر و یا دسته یک هستند امیدوارم شرایط به گونه ای شود که این نخبگان هم بتوانند با حضور در مسابقات باشگاهی در قالب تیم های لیگ برتری میزان آمادگی و تجارب خود را تا حد قابل توجهی ارتقا دهند.

وی یادآور شد: طبق هماهنگی انجام شده با مسئولان فدراسیون در نظر داریم این اردو به صورت متوالی و هر ماه یک بار در استان های مختلف کشور برگزار شود تا در شرایط کنونی این دسته از بازیکنان هم در وضعیت حرفه ای قرار گیرند.

وی گفت: با اطمینان می گویم که در استان های کشورمان هستند بازیکنان مستعد و با انگیزه ای که بنا به دلایلی خاص مثل مشکلات تحصیلی نتوانستند در این اردو حاضر شوند در صورت ادامه این روند آنها هم فرصت حضور در اردوها را پیدا کرده و مورد آنالیز قرار می گیرند.

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان در ادامه گفت: حتی اگر از هر شهر کشور فقط یک بازیکن بلند قامت برای یکی از تیم های ملی رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان انتخاب شوند آینده والیبال بانوان ایران همانند پسران تضمین خواهد شد./ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار