مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد از کشفیات 73 هزار و 500 لیتری انواع سوخت در این استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.



 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
، اسدالله طاهری در نشست کمیته مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان آمار کشفیات سوخت قاچاق و همچنین برخی پدیده‌های مرتبط از جمله تخلفات در جایگاه‌های سوخت پرداخت.

وی ادامه داد: در دی‌ماه سال جاری در زمینه کشف نفت سفید قاچاق در سطح این استان حدود دو هزار و 300 لیتر و گازوئیل نیز 2 هزار لیتر کشفیات قاچاق داشته‌ایم.

طاهری به کشفیات سوخت قاچاق در طول 10 ماهه اخیر سال جاری اشاره کرد و گفت: در این مدت 800 لیتر بنزین، 41 هزار و 800 لیتر نفت سفید و 30 هزار و 800 لیتر نفت گاز و در مجموع بیش از 73 هزار و 500 لیتر تجمیعی انواع سوخت قاچاق در این استان کشفیات داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد به رشد هزار و 800 درصدی قاچاق سوخت در استان در 10 ماهه اخیر نسبت به 10 ماهه سال گذشته اشاره کرد و گفت: ارزش ریالی فراورده‌های نفتی کشف شده به قیمت فوب خلیج فارس بیش از 16 میلیارد و 910 میلیارد ریال است که کشف خوبی در طول سال‌جاری بوده است.

وی همچنین به مصرف فراورده‌های سوختی و میزان صرفه‌جویی آن در سال جاری و در 10 ماهه اخیر و نیز مقایسه آن با سال گذشته اشاره کرد گفت: میزان مصرف بنزین ما در این مدت 10 ماه گذشته 145 میلیون لیتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد افزایش مصرف داشته‌ایم.

طاهری ادامه داد: در نفت سفید 37 میلیون و 700 هزار لیتر مصرف داشته‌ایم که حدود 6 درصد کاهش در این فراورده در سال جاری محقق شده و نفت گاز نیز با 116 میلیون و 777 هزار لیتر مصرف 10 درصد کاهش را نسبت به مصرف سال قبل نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد از میزان صرفه‌جویی 14 میلیون و 150 هزار لیتری نفت سفید و گازوئیل در استان خبر داد و گفت: با توجه به قیمت فوب خلیج فارس که در خوشبینانه‌ترین حالت میانگین آن را دو هزار و 300 تومان گرفته‌ایم بیش از 335 میلیارد ریال ارزش صرفه‌جویی آن در طی مدت 10 ماه اخیر در استان بوده است.
برچسب ها: نفتی ، قاچاق ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.