اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی اردبیل با صدور اطلاعیه ای اعلام كرد كه هوای سرد و ناپایدار از امروز بعضی نقاط این استان را در بر می گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / در این اطلاعیه آمده است كه با نفوذ یك سامانه ناپایدار جوی از ظهر امروز ریزش برف و باران در نقاطی از استان اردبیل آغاز می شود و تا ظهر چهارشنبه ادامه می یابد.

همچنین با نفوذ جریان هوای سرد سطح زمین همراه این سامانه جوی دمای هوا در استان اردبیل تا هشت درجه سلسیوس (سانتیگراد) كاهش خواهد یافت.

با گذر این سامانه ناپایدار از روی استان اردبیل و صاف شدن تدریجی آسمان ؛ هوای سرد ناشی از آن تا اواخر وقت پنجشنبه در منطقه ماندگار خواهد بود.

ساكنان اردبیل و قسمت وسیعی از این استان از ابتدای پاییز امسال تاكنون برخلاف سالهای معمول اغلب شاهد وزش باد جنوب غرب و استقرار هوای بدون بارش بوده اند كه این موضوع سبب خشكی زمینهای منطقه و پر گرد و غبار بودن آسمان شده و نگرانی ساكنان منطقه به خصوص روستاییان را به دنبال داشته است.

اردبیل از شهرستانهای بسیار سردسیر ایران زمین است كه باید در چنین روزهایی از سال زمینهای این منطقه پوشیده از برف سنگین و دمای هوا تا منفی چندین درجه باشد. /ع

برچسب ها: اردبیل ، ناپایداری ، هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.