مسئولان یک نهاد اسلامی در فرانسه با عنوان «سنابیل»، تلاش دارند با انجام فعالیت هایی خیرخواهانه، به زندانیان مسلمان و خانواده هایشان یاری رسانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از واحد ترجمه شبکه قرآن و معارف سیما، نهاد فرانسوی «سنابیل» که از سال 2010 با هدف کمک به زندانیان مسلمان تشکیل شده است، از روز دوم ماه جاری میلادی برنامه ویژه ای برای فروش کارت پستال های خود آغاز کرده است. این اقدام به منظور تامین هزینه فعالیت های جدید این نهاد، در مراکز نگهداری زندانیان می باشد. 
«سنابیل» که در زمینه حمایت از زندانیان مسلمان و خانواده های آنان فعالیت دارد، در نظر دارد طی برنامه ای که با فروش اینترنتی تعدادی کارت پستال آغاز شده است، به گسترش فعالیت های خود بپردازد. کارت های مذکور پس از فروش اینترنتی، در مغازه ها و در مجمع سالانه مسلمانان فرانسه (RAMF) که در پایان ماه مارس برگزار خواهد شد نیز در معرض فروش قرار خواهد گرفت.
به گفته «سارا سالم» مسئول این پروژه، برای طرح ریزی و انجام برنامه مذکور حدود یک سال زمان صرف شده است. وی می افزاید: پیشنهاد تهیه کارت پستال ها یک اقدام خلاقانه بوده که توسط یکی از زندانیان صورت گرفته است. این زندانی طراحی تعدادی از این کارت ها را نیز انجام داده است. شماری از کارت ها در اعیاد اسلامی و برای تبریک برای زندانیان ارسال خواهد شد.
در مجموع 8000 کارت چاپ شده است که هر کدام به قیمت یک یورو به فروش می رسد. 
تمام درآمد حاصل از این اقدام صرف فعالیت های سالانه «سنابیل» خواهد شد. این موسسه هر ماه 500 نامه برای زندانیان مسلمان تهیه و ارسال می کند. این نامه ها که به عقیده «سارا سالم» امکان ارتباط دوستانه و برادرانه را با زندانیان فراهم می آورد، حاوی مطالب و تعالیم اسلامی می باشد. موسسه مذکور تا کنون 370 زندانی مسلمان را تحت حمایت خود درآورده است؛ این تعداد علاوه بر 132 زندانی فرانسوی، شامل 164 نفر در آمریکا، 45 نفر در انگلستان، 10 نفر در بلژیک و 6 نفر در ایتالیا می شود. در واقع نامه های تهیه شده در موسسه به آمریکا، کانادا، استرالیا، ایتالیا و الجزایر نیز ارسال می شود. 
بنا بر گفته های خانم سالم، این موسسه فرانسوی پس از دسترسی به آدرس و مشخصات زندانیان مسلمان در این کشورها، که به راحتی و از طریق سایت های موسسات مربوط به زندانیان صورت می گیرد، اقدام به ارسال نامه و بسته های پستی برای ایشان می نماید. 
شایان ذکر است که در حالی که امکان تایپ و تکثیر نامه ها موجود است، این موسسه ترجیح می دهد که همه نامه ها را به صورت دست نویس تهیه کند. بدین منظور علاوه بر حدود 20 عضو اصلی این موسسه، شماری افراد داوطلب نیز در این نامه نگاری ها شرکت می کنند.
این موسسه علاوه بر حمایت های معنوی، از طریق ارسال بسته کمک های غذایی و پوشاکی، به حمایت مالی از زندانیان پرداخته و کمک هایی نیز به خانواده های ایشان انجام می دهد.
سالم مسئول این پروژه، ضمن مثبت ارزیابی کردن بازتاب فعالیت های موسسه، تاکید می کند که اینگونه کمک های معنوی موجب دلگرمی زندانیان مسلمان -که در زندان ها به مقامات مذهبی دسترسی ندارند- شده است./ي2
برچسب ها: فرانسه ، زندانیان ، مسلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.