سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از راه اندازی بازارچه‌های دائمی و فصلی صنایع دستی در شهرستان سامان خبر داد و اظهار کرد: این بازارچه‌ها در مناطق گردشگرپذیر شهرستان سامان راه اندازی می‌شوند.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،مهرداد رئیسی افزود: در راستای توسعه و ترویج صنایع دستی در سامان نشست های خوبی با شهردار این شهر برگزار شده و به توافقات خوبی در راستای راه اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در مناطق گردشگرپذیر این شهرستان خصوصا در پل تاریخی زمان خان دست یافته‌ایم.

وی پل تاریخی زمانخان را مکان مناسبی برای راه اندازی بازارچه صنایع دستی دانست و افزود: با توجه به اینکه سالانه هزاران نفر به این محل سفر می کند، این بازارچه در آشنایی بیشتر گردشگران با صنایع دستی و همچنین معرفی آداب و رسوم محلی این شهرستان تاثیرگذار است.

رئیسی اظهار کرد: در راستای تعامل بیشتر با هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان، آسیاب قدیمی واقع در کانون گردشگری پل زمانخان برای ایجاد کارگاه تولید زنده صنایع دستی در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال مستمر، عرضه و فروش محصولات صنایع دستی و تشویق جوانان به ایجاد کارگاه‌های صنایع دستی از اهداف این اداره کل برای برپایی بازارچه های صنایع دستی در شهرستان سامان است.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: صنایع ، نمایشگاه ، سامان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.