استاندار استان مرکزی گفت: تولید بنزین پالایشگاه شازند با راه اندازی طرح توسعه آن، از چهار و نیم میلیون به 16 میلیون لیتر در روز افزایش می یابد

 شعبانی فرد در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: اکتان بنزین این طرح که به زودی با حضور رییس جمهوری به بهره برداری می رسد نیز در حد استانداردهای یورو4 و یورو 5 خواهد بود.
وی گفت :تولید بنزین سوپر نیز با راه اندازی این واحد از یک و دو دهم میلیون لیتر به سه و دو دهم لیتر افزایش می یابد.
استاندار استان مرکزی افزود : نخستین بار در خاورمیانه در پالایشگاه شازند فرآیند تبدیل مازوت به بنزین باکیفیت انجام می شود.
وی گفت : در سایه خوداتکایی و تعهد نیروهای داخلی با به ثمر رسیدن طرح توسعه پالایشگاه شازند تولید گاز مایع ( ال پی جی ) از 500 تن در روز به دو هزار تن می رسد.
شعبانی فرد افزود : با افتتاح طرح توسعه پالایشگاه شازند همچنین اولین واحد پروپیلن پالایشگاهی کشور نیز راه اندازی می شود و با تولید یک و نیم میلیون لیتر بخش مهمی از خوراک واحدهای پتروشیمی تامین می شود.
وی گفت : تولید 60 تن گوگرد یکی دیگر از مزایای افتتاح طرح توسعه پالایشگاه شازند است که با راه اندازی کامل به 700 تن در روز می رسد.
مدیرعامل پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند نیز در این خصوص گفت: این پالایشگاه در سال 72 به عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران با ظرفیت 150 هزار بشکه در روز راه اندازی شد.
میرقادری افزود: طرح توسعه پالایشگاه شازند از سال 85 آغاز شده و با سرمایه گذاری 43هزار میلیارد ریال بیش از یکصد میلیون نفر ساعت اشتغال ایجاد کرده است./ب
برچسب ها: تولید ، بنزین ، پالایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.